Історії успіху

Демократичні перетворення у прифронтовій школі

16

Щоб зробити шкільне життя більш демократичним, не вимагається якихось спеціальних умов. Потрібно лише бажання спільноти та готовність до змін. Історія Авдіївської ЗОШ № 6 – саме про це.

Постійна небезпека (всього кілька кілометрів до зони бойових дій, відповідно, весь час є загроза обстрілів) і невизначеність спричиняють постійну міграцію учнів і впливають на режим роботи закладу. Однак незважаючи на труднощі, шкільна громада захотіла пожвавити шкільне життя, зробити його більш гармонійним і демократичним.

До участі у проєкті в Авдіївській ЗОШ № 6  шкільна громада не була надто активною, саме тому з’явилася потреба активізації шкільного життя. Найбільше прагнула до цього  батьківська спільнота, яка ініціювала створення різних громадських об’єднань у школі, а педагогічний колектив, учні та адміністрація  підтримали цю ініціативу.

На зборах учнівської громади для початку вирішили створити кілька  груп з орієнтацією на інтереси та потреби учнів. Це групи мистецького (театральний гурток), спортивного, спортивно-патріотичного  («Джура», «Пласт»), наукового (екологічна громадська учнівська організація «Глобус») спрямувань.

Як зазначають учні, створення шкільної ГО «Глобус» змінило стосунки між школярами і вчителями, дало імпульс для розвитку наступних шкільних ініціатив. «Я стала більше цікавитися життям школи. Завдяки шкільній організації «Глобус» учні на рівних з педагогами розробляють проекти покращення шкільного життя», – ділиться досвідом учениця Уляна Коломойцева.

Загалом, створення учнівських організацій та груп призвело до системних змін в процесах демократичного врядування. Рішення загальношкільної ваги приймаються тепер не адміністративним шляхом, а за участі учнівської та батьківської спільнот. «Учителі стали більше дослухатися до думки учнів. Деякі виховні години ми проводили спільно з батьками та педагогами. Дітям надали можливість виконувати роль вчителя на окремих заходах», – розповідає дев’ятикласниця Тетяна Онищенко.

Також учні відзначають зростання рівня довіри між ними і вчителями. Натомість педагоги підкреслюють, що помітно зросла зацікавленість учнів у проведенні різних заходів.

«У школі активно працює батьківський комітет, на засіданнях якого вирішуються питання стосовно освітньої діяльності школи, обладнання кабінетів та шкільної інфраструктури. Батьків запрошуємо долучатися до його діяльності», – зазначає Світлана Савкевич із батьківського комітету, яка керує гуртком «Джура» (його заняття постійно відвідували 12 учнів, наступного року склад збираються розширювати. Гуртківці беруть участь у всеукраїнських заходах та змаганнях).

Цікавий і важливий досвіт шкільна громада здобула навесні, коли  для допомоги в організації загальноміського заходу – Фестивалі мистецтв «Авдіївка ФМ» створили тимчасові волонтерські групи, до складу яких увійшли батьки та учні школи.

Одним із організаторів заходу став член батьківського комітету Олексій Савкевич. За його пропозицією було утворено декілька груп волонтерів. Одна з них допомагала в організації – супроводжувала гостей фестивалю від локації до локації, брала участь у популяризації заходу.

Інші групи стали безпосередніми учасниками фестивальної програми. Так, до театральної локації залучили учнів школи, які проявили акторські та режисерські здібності. За допомогою дорослих професійних акторів та режисера, що прибули з Києва, вони поставили п’єсу, яку представили глядачам. «За вікном із білими фіранками» розповідає про літню жінку, яка прожила в Авдіївці більш як 50 років, про минуле і роздуми над майбутнім.

Ще одна група учнів об’єдналася для мистецької локації, яка представляла живописні полотна громаді Авдіївки та гостям міста.

Помічаючи результати, діти почали ставати більш соціально активними. «Для себе я зрозуміла, що не треба соромитися своїх ініціатив, якщо вони ідуть на розвиток школи. Наприклад, завдяки нашим спільним зусиллям на шкільній території школи з’явився парк», – коментує учениця Діана Чикурова.

На майбутнє  учні висловили  бажання створити шкільний сайт, де б можна було комунікувати між собою та висвітлювати інформацію про шкільні заходи.

Члени батьківського комітету переживають через низьку активність більшості батьків – вони не поспішають долучатися до створення громадської організації, яка б об’єднувала дітей, батьків та вчителів школи. Однак ідею створення такої ГО батьки не відкинули, і будуть намагатися довести справу до логічного завершення.

Як зазначила директорка школи Вікторія Шляхова, «Зміни є на особистому рівні та шкільному. Але, на жаль, поки не надто помітними є зміни на рівні громади. Нам потрібно ще працювати в цьому напрямку».

Більше історій...

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив