with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

“Дерево проблем: телебачення, комп'ютерна техніка, Інтернет"

П.І.Б. автора: Мірошниченко Світлана Леонтіївна
П.І.Б. інших авторів: Боярчук Ольга Іллівна
E-mail автора: mrsvetlana@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний заклад "Навчально-виховне об'єднання № 6 "Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання "Натхнення" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"
Предмет: інформатика
Тема уроку/години спілкування: Комп’ютерне моделювання. Карти знань. Редактори карт знань.
Клас: 9
Мета вправи/заняття: Усвідомлення відповідальності кожного за використання досягнень наукового прогресу для безпеки суспільства засобами комп’ютерного моделювання.
Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Знання та критичне розуміння мови і особливостей спілкування
Додаткова/і складова/і компетентності: Відповідальність, Прийняття невизначеності та неоднозначності
Очікувані результати:

Учень/учениця: усвідомлює відповідальність людини у процесі технічного розвитку, розуміє взаємозв'язок винаходів із правами, розвиває навички «візуальної грамотності», слухання і комунікації, критичного та аналітичного мислення, уміє аргументувати свою думку, працювати в групі.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця: пояснює поняття карти знань; уміє конкретизувати й уточнювати задачі моделювання, встановлювати та описувати взаємозалежності між параметрами, будувати карти знань в редакторі карт знань.

Тривалість вправи: 30 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Наголосіть на досягненнях науки у розвитку техніки. Запропонуйте учням пригадати винаходи, які були зроблені з урахуванням розвитку інформаційного суспільства, й проаналізувати, яким чином вони вплинули на життя людини та суспільства. Зокрема, поговоріть про: телебачення, комп'ютерну техніку, Інтернет.

2. Об'єднайте учнів у малі групи (по 4- 5 осіб), продемонструйте їм «Каскад наслідків», на одному прикладі поясніть, яким чином працювати з ним. (Додаток).

4. Запропонуйте учням шляхом жеребкування вибрати картку з назвою винаходу, який необхідно проаналізувати: Телебачення, комп'ютерна техніка, Інтернет.

5. Запропонуйте учням у групах створити карту знань у онлайн редакторі https://mind42.com. Наголосіть на необхідності спільної роботи в групі.

6. Після завершення роботи запросіть групи до презентації результатів.

7. Обговоріть здійснену роботу за питаннями:
● Яким чином застосування технічних винаходів впливало на розвиток суспільства?
● Як змінювалися при цьому можливості людини?
● Як це пов'язано з правами людини?
● Яку відповідальність, на вашу думку, несуть люди, використовуючи різноманітні винаходи?

● Що Ви можете зробити особисто, щоб зменшити негативні наслідки винаходів у сфері телебачення, компютерної техніки, Інтернет?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до висновку про відповідальність людини. Обговорення вислову Вацлава Гавеля:
“Спасіння світу лежить у людському серці, у людській спроможності міркувати, в людській лагідності і у людській відповідальності. Ми все ще перебуваємо під впливом згубного і марного переконання, що людина є вершиною світобудови, а не просто частиною її... Ми все ще не знаємо, як поставити моральність попереду політики, науки та економіки. Ми все ще не здатні зрозуміти, що єдиним справжнім стрижнем всіх наших дій — якщо вони мають бути моральними — є відповідальність. Відповідальність є дещо вище, ніж моя родина, моя країна, моя фірма, мій успіх”. 

Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Використані джерела:

Компасіто: посібник з освіти дітей правам людини (Що, якщо...) Режим доступу: http://www.eycb.coe.int/compasito/ru/chapter_4/4_36.asp

Ключові слова: інформатика, телебачення, комп'ютерна техніка, Інтернет, відповідальність, онлайн редактор, дерево проблем

Учні аналізують винаходи, зроблені з урахуванням розвитку інформаційного суспільства, обговорюють вплив на життя людини та суспільства. Зокрема, складають каскад наслідків "Дерево проблеми: телебачення, комп'ютерну техніку, Інтернет", використовуючи онлайн редактор mind42.com https://mind42.com

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив