Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Кожен голос має значення

П.І.Б. автора: Микитюк Людмила
E-mail автора: lmikityk@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний навчальний заклад “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”
Предмет: українська мова
Тема уроку/години спілкування: Види дієслова
Клас: 7
Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння механізмів демократичного голосування.
Форма/метод роботи: фронтальна робота, робота у парах
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
Додаткова/і складова/і компетентності: Аналітичне та критичне мислення
Очікувані результати:

розуміє механізми демократичного голосування; 

стверджує, що демократичні вибори завжди мають відбуватися без порушень, справедливо та вільно, відповідно до міжнародних стандартів та національного законодавства;

висловлює думку про те, що коли представник влади здійснює свої владні повноваження, він/вона не має зловживати владою і виходити за рамки своїх владних повноважень;

може проаналізувати ситуацію, перш ніж зробити вибір.

знаходить способи розв’язання суспільно важливих питань.

Навчальні результати з програми навчання:

використовує правильно види дієслів у мовленні

Тривалість вправи: 15-20 хв
Інструкція для проведення вправ:

1. Учні збираються в коло для обговорення питань:

Що таке «справедливі» вибори?

• Чому голосування має бути таємним?

• Хто отримує можливість голосувати?

• Що означає «ваш представник»?

• Які у нього обов’язки?

2. Учні об’єднуються на парну кількість груп та отримують текст-ситуацію (дві-три групи працюють над однією ситуацією).

3. Завдання: відповідно до ситуації розробити план демократичного ухвалення рішень із використанням дієслів доконаного виду (що зробити?)

Ситуації

Вашому спортивному клубу потрібен президент. У клубі 60 членів. Як вирішити, хто стане президентом?

• Вашому класу дістався подарунок у розмірі 5 тисяч гривень. Класний керівник говорить, що учні класу мають вирішити, як їх витратити. Деякі діти хочуть влаштувати вечірку з хорошою їжею, деякі хочуть організувати поїздку, інші хочуть придбати нові настільні ігри. Один хоче відкласти їх на випадок критичної ситуації, інший – купити синтезатор. У вашій групі 30 дітей. Як вирішите, на що використати гроші?

Для виконання вправи можна представити орієнтовний перелік запитань:

• Хто бере участь?

• Чи у всіх є можливість зробити свій вибір?

• Яке голосування є справедливим?

• Яким буде голосування: таємним чи відкритим?

• Чи всі знають, за кого і за що вони голосують?

4. Групи по черзі представляють свою роботу.

Підсумок за результатами проведення вправи:

Орієнтація учнів на розуміння того, що вони можуть брати участь у різних формах виборів, щоб вирішувати певні питання шкільного життя

Використані джерела:

Посібник з освіти дітей правам людини «Компасіто» («Кожен голос має значення», с.100–105).

Ключові слова: Голосування, демократія вибори, участь, дієслово, вид, доконаний, недоконаний, представник, обов'язки, рішення.

Впрва сприяє поглибленню розуміння механізмів демократичного голосування

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив