Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Наше майбутнє

П.І.Б. автора: Боярчук Ольга
E-mail автора: boyar4uk@ukr.net
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КНЗКОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів"
Предмет: зарубіжна література
Тема уроку/години спілкування: Сучасна література. Я і світ. Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства.
Клас: 7
Мета вправи/заняття: Орієнтувати на розуміння, що почуття відповідальності за свою діяльність та її результати дає змогу адекватно й об’єктивно оцінювати себе як частинку суспільства, як соціального діяча та громадянина.
Форма/метод роботи: фронтальна робота, групова робота, дослідницькі методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Громадянська свідомість, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

Прогнозує загрози, пов’язані з науково-технічним прогресом; • усвідомлює особисту роль та відповідальність за майбутнє.

Навчальні результати з програми навчання:

прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом

розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу
аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя;

виявляє здатність оперативно та адекватно реагувати на технологічні зміни у житті суспільства;

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Учитель пропонує учням озвучити свої думки про те, як змінилося суспільство протягом певного часу.

Можна продемонструвати старі фотокартки: як місцева площа міста/села виглядала десять чи двадцять років тому. Також можна подумати про глобальні зміни. Наприклад, про те, що тридцять років тому Інтернет був предметом наукової фантастики, але наразі підключення до Інтернету є в багатьох школах, бібліотеках, будинках. \

2. Після короткого обговорення учасники об’єднуються в групи по 3–4 особи.

3. Завдання групам: зробити ескіз міст майбутнього, які відображають їхні ідеали і прагнення.

4. Для виконання вправи можна представити орієнтовний перелік запитань:

• Хто буде жити тут? Люди, які народилися тут, або новачки? Якого віку вони будуть?

• Яким буде їхнє повсякденне життя? Як вони будуть їздити та подорожувати? Яким буде навколишнє середовище?

• Якими будуть їхні будинки?

• Якими будуть їхні школи?

• Яке наукове відкриття чи нова технологічна розробка змінить нашу свідомість? Якими можуть бути її переваги та загрози для розвитку суспільства?

5. Орієнтовні запитання для загального обговорення:

• Як ви почувалися у ролі творців майбутнього?

• Який аспект було висвітлити найважче? Чому?

• Від чого залежатиме — позитивними чи негативними будуть наслідки для людини, планети, всесвіту від практичного застосування наукового відкриття?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Орієнтація учасників на розуміння того, що майбутнє не є визначеним, це те, що ми робимо та за що маємо нести відповідальність, у тому числі навчитися поводитися з власними знаннями, зберегти планету для наступних поколінь; від того, як використовуються практично наукові досягнення, залежить майбутнє людства (реальним прикладом безвідповідального ставлення може стати Чорнобильська катастрофа).

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 214 Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 511 (Глобалізація).

Ключові слова: зарубіжна, література, Айзек, Азімов, Фах, думки, аргументи, позиція; участь

Учні міркують про зміни у супільстві та роблять ескізи міст майбутнього, які відображають їхні ідеали і прагнення.

Учитель та учні розглядають особливості жанру «наукова фантастика», що ставив і розв’язував соціальноестетичні проблеми зображення моделі майбутнього, відповідальності людей науки і людей, що відповідають за науку; обговорюють проблематику науково-фантастичних творів Айзека Азімова: людина та досягнення науки і техніки, людина і цивілізація, відповідальність учених за наслідки відкриттів.

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив