Аналізуючи вплив відпрацьованих елементів живлення на навколишнє середовище, учні усвідомлюють важливість відповідальності кожного для забезпечення реалізації прав людини.
«Права та відповідальність»
- П.І.Б. автора: Герасим Наталя
- E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
- Предмет: фізика
- Тема уроку/години спілкування: Електричні явища. Електричний струм. (Джерела електричного струму).
- Клас: 8
- Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння відповідальності як умови забезпечення прав людини.
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, фронтальна робота, робота у парах
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Громадянська свідомість, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
- Очікувані результати:
Учень/учениця знає про можливі форми участі громадян у вирішенні суспільних проблем;
розуміє, що відповідальність та участь є запорукою дотримання прав людини;
усвідомлює необхідність активної громадянської позиції.
- Навчальні результати з програми навчання:
Учень/учениця знає умови виникнення електричного струму;
дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями;
оцінює значення енергії електричного струму в побуті й техніці.
- Тривалість вправи: 20 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Запропонуйте учням ознайомитися з інформацією «Батарейка».
2. З’ясуйте, яку проблему окреслює ця інформація.
3. Попросіть учнів у парах визначити рівні відповідальності у вирішенні проблеми, використавши схему:
Відповідальність індивідуума
Відповідальність влади
4. Зафіксуйте висновки учнів на дошці чи фліпчарті.
Обговорення
- Що, на вашу думку, можуть зробити для вирішення проблеми громадяни?
- Що повинна зробити влада?
- Як громадяни можуть вплинути на дії влади?
- Що нового про права людини ви дізналися?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до висновку про взаємозв’язок прав та відповідальності, про особисту відповідальність кожного за дотримання прав всіх.
- Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
- Використані джерела:
Живемо в демократії: плани уроків з питань ОДГ/ОПЛ для загальноосвіт. навч.закл. – Т. ІІІ. – К. : НАДУ, 2009, с.123–125.
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 494–502,520–523.