Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Права та відповідальність»

П.І.Б. автора: Герасим Наталя
E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
Предмет: фізика
Тема уроку/години спілкування: Електричні явища. Електричний струм. (Джерела електричного струму).
Клас: 8
Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння відповідальності як умови забезпечення прав людини.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, фронтальна робота, робота у парах
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Громадянська свідомість, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

Учень/учениця знає про можливі форми участі громадян у вирішенні суспільних проблем;

розуміє, що відповідальність та участь є запорукою дотримання прав людини;

усвідомлює необхідність активної громадянської позиції.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця знає  умови виникнення електричного струму;

дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями;

оцінює значення енергії електричного струму в побуті й техніці.

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Запропонуйте учням ознайомитися з інформацією «Батарейка».

2. З’ясуйте, яку проблему окреслює ця інформація.

3. Попросіть учнів у парах визначити рівні відповідальності у вирішенні проблеми, використавши схему:

 

Відповідальність індивідуума

Відповідальність влади

   

4. Зафіксуйте висновки учнів на дошці чи фліпчарті.

Обговорення

- Що, на вашу думку, можуть зробити для вирішення проблеми громадяни?

- Що повинна зробити влада?

- Як громадяни можуть вплинути на дії влади?

- Що нового про права людини ви дізналися?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до висновку про взаємозв’язок прав та відповідальності, про особисту відповідальність кожного за дотримання прав всіх.

Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Використані джерела:

Живемо в демократії: плани уроків з питань ОДГ/ОПЛ для загальноосвіт. навч.закл. – Т. ІІІ. – К. : НАДУ, 2009, с.123–125.

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 494–502,520–523.

Аналізуючи вплив відпрацьованих елементів живлення на навколишнє середовище, учні усвідомлюють важливість відповідальності кожного для забезпечення реалізації прав людини.

logo 2 en

© 2023 Центр освітніх ініціатив