Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Що, якщо…»

П.І.Б. автора: Герасим Наталя
E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
Предмет: фізика
Тема уроку/години спілкування: Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (Фізика як фундаментальна наука про природу).
Клас: 7
Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння взаємозв‘язку між правами та відповідальністю.
Форма/метод роботи: фронтальна робота, групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Повага, Громадянська свідомість, Аналітичне та критичне мислення, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

Учень/учениця усвідомлює  відповідальність  за використання досягнень фізики для безпеки суспільства

Навчальні результати з програми навчання:

•Учень/учениця знає про застосування фізичних явищ та процесів у техніці;

розуміє взаємозв’язок діяльності людини та стану довкілля, сутність понять «право на здорове навколишнє середовище», «право на безпеку на робочому місці»;

усвідомлює відповідальність людини за дотримання правил безпеки при використанні техніки, за збереження довкілля.

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Наголосіть на ролі фізики як науки у розвитку техніки. Запропонуйте учням пригадати технічні винаходи, які були зроблені з урахуванням певних фізичних явищ та процесів, й проаналізувати, яким чином вони вплинули на життя людини тасуспільства.

(Приклади винаходів:Блок, парова машина, двигун внутрішнього згоряння, ядерний реактор,телебачення, комп’ютер.)

2. Об’єднайте учнів у малі групи, продемонструйте їм «каскад наслідків» та на одному прикладі поясніть, яким чином працювати з ним. Наголосіть на необхідності спільної роботи в групі.

3. Роздайте групам копії «каскаду» та запропонуйте шляхом жеребкування вибрати картку з назвою винаходу, який необхідно проаналізувати.

4. Після завершення роботи запросіть групи до презентації результатів.

Обговорення.

- Яким чином застосування технічних винаходів впливало на розвиток суспільства?

- Як змінювалися при цьому можливості людини?

- Як це пов’язано з правами людини?

- Яку відповідальність, на вашу думку, несуть люди, використовуючи різноманітну техніку?

 

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до висновку про відповідальність людини за безпеку суспільства та збереження довкілля, про взаємозв’язок прав та відповідальності.

Використані джерела:

Європейська соціальна хартія.Компасито. Пособие по обучению детей правам человека. – Совет Европы, 2008, с. 222–226.

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 494–502, 520–523.

Аналізуючи вплив технічних винаходів на життя людини та суспільства, учні поглиблюють розуміння взаємозв‘язку між правами та відповідальністю

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив