Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Що станеться, коли…»

П.І.Б. автора: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім.М.В.Остроградського
Предмет: трудове навчання
Тема уроку/години спілкування: Вплив дерев на екосистему
Клас: 7
Мета вправи/заняття: Розвивати відповідальність дітей за наслідки використання лісових насаджень для збереження рівноваги в екосистемі.
Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Громадянська свідомість, Відповідальність, Вміння слухати та спостерігати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

• розуміє роль лісових насаджень для збереження рівноваги в екосистемі;

• робить висновки про необхідність економного використання деревини;

• бере на себе відповідальність за ухвалене рішення;

• усвідомлює значення довкілля в житті людини.

Навчальні результати з програми навчання:

Усвідомлює роль лісових насаджень для збереження  рівноваги в екосистемі.

Робить висновки  про необхідність економного використання деревини

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

Вчитель пояснює, що інколи одна ситуація може призвести до цілого каскаду подій і наслідків.

Завдання: розглянути ситуацію, показати методом каскаду наслідків, який вплив вона має на життя людей.

Діти об’єднуються у групи по 4–5 осіб.

Презентація результатів роботи груп може відбуватися різними способами: інсценування, колаж, виступ агітбригади та ін.

Ситуації

Що, якби: 1. В нашій місцевості зникли дерева? 2. Щоб зекономити гроші на газ, жителі почали опалювати житло деревиною; 3. Місцеві лісники зникли; 4. Лісові насадження вимерзли від лютої зими?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Обговорення:

• Наскільки важко / легко було уявити запропоновану ситуацію?

• Наскільки важко/легко було придумати наслідки в результаті цієї ситуації?

• Що ви можете зробити, щоб така ситуація не сталася?

• Яким чином можете змінити ситуацію на краще вже сьогодні?

Підсумок.

В командній взаємодії діти приходять до висновку про необхідність економного використання деревини; розуміння ролі кожного й особистої відповідальності у збереженні довкілля. Наступним кроком може бути розробка учнями екологічного проекту зі збереження (або посадки) лісових насаджень; озеленення шкільного подвір’я.

Використані джерела:

Компасито. Пособие по обучению детей правам человека, с. 222–226.

Ключові слова: рівновага, екосистема, відповідальність, лісові насадження, команда, роль кожного

 вправа допомагає розвивати відповідальність дітей за наслідки використання лісових насаджень для збереження рівноваги в екосистемі 

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив