вправа допомагає усвідомленню учнями власного вибору професії, розвиток відповідального ставлення, критичного аналізу та самооцінки.
«Яка професія мені підходить»
- П.І.Б. автора: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім.М.В.Остроградського
- Предмет: трудове навчання
- Тема уроку/години спілкування: Професії у різних галузях людської діяльності
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: Показати власну відповідальність дітей у виборі професії; спонукати до критичного аналізу та самооцінки.
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота, робота у парах, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Громадянська свідомість, Впевненість у собі, Аналітичне та критичне мислення, Гнучкість та вміння адаптуватися, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність, Уміння співпрацювати, Знання самого себе та критична самооцінка
- Очікувані результати:
• усвідомлює власний вибір майбутньої професії;
• критично й відповідально ставиться до власного вибору;
• ухвалює самостійно рішення;
• працює в команді;
• поважає думку інших.
- Навчальні результати з програми навчання:
Називає основні професії у різних галузях людської діяльності.
Пояснює основні чинники, що впливають на вдалий вибір професії.
Знає і розуміє етапи вибору професії
Усвідомлює власний вибір майбутньої професії.
Критично ставиться до власного вибору.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Дітям пропонується взяти участь у грі «Ринок праці». Вчитель кожному роздає пропозиції на картці щодо роботи. Діти мають вирішити: приймати їм запропоновану пропозицію чи ні, записують свої причини в роздатковому матеріалі. Тоді вони можуть шукати іншу роботу. Учні можуть помінятися пропозиціями одне з одним або обміняти свої картки на одну з карток на столі вчителя. Вони записують усі робочі місця, запропоновані їм, і вказують свої причини прийняття або відмови від них. Якщо учні знайдуть роботу, яка їм подобається, то вони просто залишають картку у себе. Якщо вони просто покладуть свої картки, але не візьмуть замість них інші, це означає, що вони залишаються безробітними. Діти працюють самостійно, вчитель спостерігає.
Обговорення:
• Хто з вас прийняв пропозицію роботи? Хто ні? Чому?
• Якими були причини вибору? Вчитель пропонує дітям об’єднатися в групи по 4–5 осіб, визначити і представити список з трьох критеріїв, за якими вони визначали свою роботу. Презентація груп.
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення.
Вчитель просить дітей дати відповіді на запитання
• Що мене цікавить і що я люблю робити?
• Що у мене добре виходить?
• Які мої сильні сторони?
• Що я можу зробити найкраще, коли стикатимуся з конкуренцією?
Підсумок.
Діти відчувають відповідальність у виборі професії. Вправа допоможе підкреслити їхні сильні сторони і вподобання, допомогти у виборі професії. За допомогою своїх батьків і друзів, а також учителів вони можуть досліджувати власний профіль компетентностей.
- Використані джерела:
Беремо участь у демократії: плани уроків з ОДГ/ОПЛ для старших класів середньої школи / Р. Голлоб, П. Крапф, В. Вайдінгер. – Пер. з англ. та адаптація Л. І. Паращенко, Ю. О. Молчанової; заг. ред. укр. версії: Н. Г. Протасова. – К. : Основа, 2016. – Т. 4, с. 49–51.
- Ключові слова: професія, вибір, відповідальність, самоаналіз, самооцінка, вибір професії,