Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Злочини проти довкілля» (метод «Фішбоун»).

П.І.Б. автора: Юницька Вікторія Миколаївна
П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний заклад "Полтавська ЗОШ І-ІІІ ст №5 Полтавської міської ради"
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Спецкурс «Живи за правилами» Тема: «Злочини проти людства»
Клас: 8
Мета вправи/заняття: поглибити розуміння відповідальності кожного за збереження природних ресурсів.
Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Громадянська свідомість
Додаткова/і складова/і компетентності: Відповідальність, Уміння самостійно вчитися, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:
  • необхідність визначення шляхів подолання проблеми, збереження довкілля.
Навчальні результати з програми навчання:
  • знати поняття і види злочинів проти довкілля;
  • вміти охарактеризувати суспільну небезпеку злочинів проти екологічної безпеки; опрацьовувати інформацію з інтернет - ресурсів.
  • розуміти суспільну небезпеку злочинів у сфері водних ресурсів;
  • дослідити суспільну небезпеку злочинів у сфері лісокористування, захисту рослинного та тваринного світу.
Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:
  1. Учитель оголошує проблему, яку учні мають розв'язати на уроці.
  2. Учні об'єднуються в 6 груп по5 осіб за бажанням (кількість учнів в групах можна змінювати).
  3. Кожна група обирає свого капітана.
  4. Учнів просять в групах визначити найбільші злочини проти довкілля (можливі варіанти: знищення тварин, відходи виробництва, вирубка лісів, екологічні катастрофи, війни, побутове сміття).
  5. Капітан від кожної команди на схему «Фішбоун» прикріплює 1 варіант відповіді, написаний на клейкому папері, на верхні кістки.
  6. Учитель пропонує капітанам на столі із вирізками знайти підтвердження своїй версії та конкретні факти із запропонованого матеріалу ЗМІ.
  7. Інформація із ЗМІ обговорюється в групах, діти доповнюють її своїми знаннями, або можуть використати додатково інтернет - ресурси.
  8. Капітан в групі контролює відповіді і коротко фіксує основні факти, які підтверджують причину злочинності проти довкілля.
  9. Представник від групи прикріплює на нижні кістки риби, проти своїх причин - факти, написані на клейкому папері, які вони знайшли.
  10. Учитель пропонує в групах зробити висновки із заданої проблеми і визначити шляхи, які допоможуть зберегти довкілля(можливі варіанти – Додаток 1).
  11. Представник від групи прикріплює на хвіст риби шляхи збереження довкілля, написані на клейкому папері і робить висновок, або коментарі.
  12. Роботу кожного члена команди оцінюють самі учні та вчитель (Додаток 2).

Розширення. Учитель може за декілька днів дати учням домашнє завдання самостійно підібрати із ЗМІ інформацію і факти щодо злочинів проти довкілля у світі та в Україні.

Підсумок за результатами проведення вправи:

З якими злочинами проит довкілля ви особисто стикалися?

яким чином відреагували на них?

Які шляхи збереження довкілля застосовуєте/плануєте застосовувати у своєму житті.

Додаткові матеріали: Завантажити файл...
Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Ключові слова: довкілля, причини, щляхм, відповідальність

Під час вправи учні визначають злочини проти довкілля та шукають шляхи його збереження 

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив