Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Ажурна пилка

П.І.Б. автора: Мелещенко Тетяна
E-mail автора: tetmel@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: НПУ імені М. П. Драгоманова
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.; (Конституція Пилипа Орлика)
Клас: 8
Мета вправи/заняття: Розкрити зміст Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини та її значення для гарантування певних прав, проголошених у Загальній декларації прав людини.
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
Додаткова/і складова/і компетентності: Аналітичне та критичне мислення, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

учень/учениця:

поглиблює знання про міжнародні документи у сфері захисту прав людини;

• розуміє роль Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини.

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Метод «ажурна пилка». Учні об’єднуються у 4 групи і працюють з основною частиною тексту Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини і ставлять позначки біля відповідних статей і положень (5 хв.).

• Група № 1. Дає загальну характеристику конвенції – який її зміст, структура та спрямованість.

• Група № 2. Розкриває, які права проголошує конвенція.

• Група № 3. Розкриває, які свободи проголошує конвенція.

• Група № 4. Досліджує, які заборони і обмеження містить конвенція.

(див. роздатковий матеріал)

Групи міксуються таким чином, щоб у кожній новій групі були представники всіх 4-х груп. Кожен представник попередньої групи знайомить учасників зі своїм матеріалом. Таким чином всі учасники опрацюють положення конвенції (5 хв.).

Обговорення
• На вашу думку, з якою метою була прийнята Європейська конвенція про захист прав і основоположних свобод людини?

• Яке значення має прийняття даної конвенції?

 

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до розуміння того, що свободи, що визначаються та захищаються як права людини, включають свободу думки, переконання та висловлювання, свободу релігійних уподобань та практик, пересування в межах держави та права на мирні збори та асоціації. Європейська конвенція про захист прав і основоположних свобод людини є регіональним договором з забезпечення прав людини та першим кроком на шляху забезпечення колективного гарантування певних прав, проголошених у Загальній декларації прав людини.
Обговорення

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 65. Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини «Закладинки», с. 320–321

Ключові слова: права людини, свобди людини, захист прав людини, конвенція,

робота в групах, опрацювая текстів та занурення у тему через аналіз текстів та розкриття їх змісту для учасників груп.

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив