робота в групах, опрацювая текстів та занурення у тему через аналіз текстів та розкриття їх змісту для учасників груп.
Ажурна пилка
- П.І.Б. автора: Мелещенко Тетяна
- E-mail автора: tetmel@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: НПУ імені М. П. Драгоманова
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.; (Конституція Пилипа Орлика)
- Клас: 8
- Мета вправи/заняття: Розкрити зміст Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини та її значення для гарантування певних прав, проголошених у Загальній декларації прав людини.
- Форма/метод роботи: групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Аналітичне та критичне мислення, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
- Очікувані результати:
учень/учениця:
поглиблює знання про міжнародні документи у сфері захисту прав людини;
• розуміє роль Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Метод «ажурна пилка». Учні об’єднуються у 4 групи і працюють з основною частиною тексту Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини і ставлять позначки біля відповідних статей і положень (5 хв.).
• Група № 1. Дає загальну характеристику конвенції – який її зміст, структура та спрямованість.
• Група № 2. Розкриває, які права проголошує конвенція.
• Група № 3. Розкриває, які свободи проголошує конвенція.
• Група № 4. Досліджує, які заборони і обмеження містить конвенція.
(див. роздатковий матеріал)
Групи міксуються таким чином, щоб у кожній новій групі були представники всіх 4-х груп. Кожен представник попередньої групи знайомить учасників зі своїм матеріалом. Таким чином всі учасники опрацюють положення конвенції (5 хв.).
Обговорення
• На вашу думку, з якою метою була прийнята Європейська конвенція про захист прав і основоположних свобод людини?• Яке значення має прийняття даної конвенції?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до розуміння того, що свободи, що визначаються та захищаються як права людини, включають свободу думки, переконання та висловлювання, свободу релігійних уподобань та практик, пересування в межах держави та права на мирні збори та асоціації. Європейська конвенція про захист прав і основоположних свобод людини є регіональним договором з забезпечення прав людини та першим кроком на шляху забезпечення колективного гарантування певних прав, проголошених у Загальній декларації прав людини.
Обговорення - Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 65. Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини «Закладинки», с. 320–321
- Ключові слова: права людини, свобди людини, захист прав людини, конвенція,