Учні вчаться домовлятися, працювати у команді, вирішувати конфлікти.
«Битва за апельсин»
- П.І.Б. автора: Світлана Королюк
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
- Предмет: фізкультура
- Тема уроку/години спілкування: Командна гра (баскетбол, волейбол, гандбол та ін.). Командна гра «Малюкбол».
- Клас: 6
- Мета вправи/заняття: Розвивати групову взаємодію, вміння працювати в команді.
- Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага, Громадянська свідомість, Відповідальність, Вміння слухати та спостерігати, Гнучкість та вміння адаптуватися, Уміння вирішувати конфлікти
- Очікувані результати:
знає, що всі люди різні, але рівні;
розуміє важливість спілкування для вирішення конфліктів;
цінує підтримку;
поважає думку інших,
усвідомлює значення занять фізичною культурою та спортом для кожного.
- Навчальні результати з програми навчання:
бере участь у рухливій грі «Малюкбол»
свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Проблемне питання: «Чи буває безпрограшна ситуація?»
Діти об’єднуються у дві команди по 5–6 осіб у кожній (команда А і команда Б), якщо велика кількість дітей у класі, то створюються три пари команд по 5–6 осіб (три команди А і три команди Б). Кожна команда отримує завдання, яке потрібно тримати в секреті.
Команда А. «Ваша мета – дістати апельсин, щоб зробити з нього апельсиновий сік».
Команда Б. «Ваша мета – дістати апельсин, бо вам потрібна його цедра, щоб спекти апельсиновий кекс».
Умови гри: команди А і команди Б сідають у ряд обличчям одна до одної. По сигналу вчителя за 3 хв. кожен має виконати завдання. Не можна застосовувати силу! Вчитель кладе апельсин між командами і говорить: «Почали!» Вчитель не втручається в гру. Через 3 хв. говорить: «Стоп!»
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення:
Якою була мета вашої команди? (Вчитель по черзі запитує команду А і команду Б).
Який результат отримала ваша команда за 3 хв.?
Що вам допомогло виконати завдання? Що заважало? Що є важливим в командній грі?
Підсумок:
Важливим у командній грі є вміння спілкуватися, домовлятися, підтримувати одне одного, поважати членів команди і суперників.
- Використані джерела:
Компасито. Пособие по обучению детей правамКомпасито. Пособие по обучению детей правамчеловека, с. 65–66.
- Ключові слова: команда, командна гра, командна взаємодія, відповідальність, повага