Робота у двох командах, знаходження правильної відповіді на швидкість. Робота з картками та документами з метою розвитку навичок активної участі у громадському житті, впевненості у собі, вміння працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, вміння толерантно ставитися до інших.
Електростанція
- П.І.Б. автора: Мелещенко Тетяна
- E-mail автора: tetmel@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: НПУ імені М. П. Драгоманова
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: Українські терени у складі Російської імперії на початку ХХ ст. (Український політичний та національно-культурний рух в 1907–1914 рр. Прояви ксенофобії та шовінізму.)
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: Ознайомити з концепцією про права дитини та співвіднести їх із життєвими прикладами.
- Форма/метод роботи: групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Впевненість у собі, Уміння співпрацювати, Знання самого себе та критична самооцінка
- Очікувані результати:
учень/учениця
• знає права дитини та вміє їх ідентифікувати;
• розуміє свої права і вміє їх сформулювати;
• усвідомлює, що знання своїх прав є інструментом для їх захисту.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Вчитель готує набір карток із твердженнями, що стосуються прав дитини, і пропонує учням уявити, що вони робітники електростанції, енергія якої є життєво важливою, станція в жодному разі не може зупинитися. Електростанція живиться потоком інформації, якщо інформація є неправдивою, то станція зупиняється, тому важливо перевіряти інформацію. Далі вчитель об’єднує учнів у дві команди, які мають на швидкість знаходити правильну відповідь. Яка команда перша знаходить підтвердження правильності чи хибності інформації, отримує картку, яка розглядалася. У якої команди більше карток, та і перемогла. Для підказки учні отримують Конвенцію про права дитини.
(див. роздатковий матеріал)
Обговорення
• Що нового ви дізналися про права людини? • Чому важливо рекламувати права людини? - Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до розуміння того, що популяризація прав людини сприяє їх розумінню та реалізації.
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 150–152. Посібник з навчання дітей правам людини «Компасіто», с. 159–161 (роздаткові картки), 322–325.
- Ключові слова: права людини, права дитини, конвенція, порушення прав, захист прав.