Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Електростанція

П.І.Б. автора: Мелещенко Тетяна
E-mail автора: tetmel@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: НПУ імені М. П. Драгоманова
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Українські терени у складі Російської імперії на початку ХХ ст. (Український політичний та національно-культурний рух в 1907–1914 рр. Прояви ксенофобії та шовінізму.)
Клас: 9
Мета вправи/заняття: Ознайомити з концепцією про права дитини та співвіднести їх із життєвими прикладами.
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Впевненість у собі, Уміння співпрацювати, Знання самого себе та критична самооцінка
Очікувані результати:

 

учень/учениця

• знає права дитини та вміє їх ідентифікувати;

• розуміє свої права і вміє їх сформулювати;

• усвідомлює, що знання своїх прав є інструментом для їх захисту.

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

Вчитель готує набір карток із твердженнями, що стосуються прав дитини, і пропонує учням уявити, що вони робітники електростанції, енергія якої є життєво важливою, станція в жодному разі не може зупинитися. Електростанція живиться потоком інформації, якщо інформація є неправдивою, то станція зупиняється, тому важливо перевіряти інформацію. Далі вчитель об’єднує учнів у дві команди, які мають на швидкість знаходити правильну відповідь. Яка команда перша знаходить підтвердження правильності чи хибності інформації, отримує картку, яка розглядалася. У якої команди більше карток, та і перемогла. Для підказки учні отримують Конвенцію про права дитини.

(див. роздатковий матеріал)

Обговорення
• Що нового ви дізналися про права людини? • Чому важливо рекламувати права людини?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до розуміння того, що популяризація прав людини сприяє їх розумінню та реалізації.

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 150–152. Посібник з навчання дітей правам людини «Компасіто», с. 159–161 (роздаткові картки), 322–325.

Ключові слова: права людини, права дитини, конвенція, порушення прав, захист прав.

Робота у двох командах, знаходження правильної відповіді на швидкість. Робота з картками та документами з метою розвитку навичок активної участі у громадському житті, впевненості у собі,  вміння працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, вміння толерантно ставитися до інших.

logo 2 en

© 2023 Центр освітніх ініціатив