Учні працюють з "лінією часу" та знаходять докази того, що цінності, втілені у правах людини, є реакцією на всесвітні потреби людей і на пошук справедливості.
«Хронологія»
- П.І.Б. автора: Герасим Наталя
- E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: Витоки європейської та їнших сучасних цивілізацій. (Цивілізаційні взаємодії).
- Клас: 6
- Мета вправи/заняття: Поширити знання про розвиток невід‘ємних прав людини через історію.
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Визнання цінності культурного різноманіття, Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Аналітичне та критичне мислення, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
Учень/учениця усвідомлює вплив історичного досвіду та культурних здобутків давніх народів на формування концепції прав людини.
- Навчальні результати з програми навчання:
Учень/учениця знає про події, що пов’язані з історією прав людини в стародавньому світі;
розуміє, що важливим аспектом розвитку сучасних цивілізацій є створення філософських вчень та прийняття законів, які проповідували справедливість чи захищали права людей;
усвідомлює вплив історичного досвіду та культурних здобутків давніх народів на формування концепції прав людини.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Намалюйте на дошці «лінію часу».
2. Підготуйте картки з датами та подіями, наведеними нижче, та використайте їх у вікторині. Прочитайте вголос ім’я людини, подію або закон і попросіть учасників вгадати дату. Потім розмістіть картки на хронологічній шкалі.
3. Попросіть учасників знайти цитати відомих людей, ілюстрації, які відносяться до змісту карток; додайте їх до шкали.
Обговорення
- Що впливало на розвиток прав людини протягом всієї історії?
- Чому важливо знати про історію прав людини?
- Які ще права будуть нам потрібні в майбутньому?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Розуміння, що ідея того, що люди володіють невід’ємними правами, корениться в багатьох культурах і стародавніх традиціях, а численні приклади з історії людства свідчать: цінності, втілені у правах людини, є реакцією на всесвітні потреби людей і на пошук справедливості.
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 307–310.