with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Хто я?»

П.І.Б. автора: Ставна Світлана Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури
П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області»
Предмет: українська література
Тема уроку/години спілкування: Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські, патріотичні мотиви лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.
Клас: 7
Мета вправи/заняття: усвідомлення необхідності виявляти активну життєву позицію та прагнути самореалізації.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Знання самого себе та критична самооцінка
Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Відповідальність, Впевненість у собі, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:

усвідомлення своєї унікальності як особистості, почуття власної гідності; усвідомлення рівності усіх людей у повазі та правах; висловлення судження про те, що означає бути людиною

Навчальні результати з програми навчання:

усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації; під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації.

Тривалість вправи: 20 хв
Інструкція для проведення вправ:

Крок перший. Презентація власної ідентичності у вигляді зірки. 

У кожного на столі є зірка з 7-ми промінцями (підготовлена завчасно, або кожен малює самостійно). Завдання: у центрі зірки напишіть своє ім’я. Подумайте і запишіть сім найбільш яскравих аспектів своєї особистості - одна риса на одному променеві (5 хв).

Крок другий. Пропонуємо учням познайомитися із зірками інших, вільно пересуваючись класом. У випадку, коли хтось знаходить учня з таким самим «променем», як у нього, то  вказує ім’я цієї людини поряд зі своїм «променем» (7 хв.).

Крок третій. Опрацьовуємо аспекти особистості: які люди формують самостійно, впродовж життя, а які їм притаманні з народження (учні записують у два стовпчики на зворотному боці аркуша) (3 хв.).

Підсумок за результатами проведення вправи:

Обговорення:

  1. Наскільки важко було виділити сім найбільш значущих аспектів вашої особистості?
  2. Що ви дізналися про себе? про інших?
  3. Наскільки були здивовані результатами знайомства з зірками інших?
  4. Скільки спільних рис ви знайшли? На скільки більше або менше, аніж очікували?
  5. Якою мірою діти можуть вільно формувати, розвивати власні риси? Які є наслідки цього для них самих?
  6. Як розумієте слова В. Симоненка «Ми – це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних»?

Підсумок.

Незважаючи на спільні риси, кожна зірка неповторна, так само і кожна людина є унікальною особистістю. 

Зірки розміщуємо на стіні у вигляді сузір’я класу.

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас» https://www.coe.int/uk/web/compass/who-are-i- 

Ключові слова: ідентичність, унікальність, повага, активність.

Дана вправа передбачає індивідуальну та групову роботу учнів задля вивченнюя різних сторін особистості, усвідомлення своєї унікальності.

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив