Дана вправа передбачає індивідуальну та групову роботу учнів задля вивченнюя різних сторін особистості, усвідомлення своєї унікальності.
«Хто я?»
- П.І.Б. автора: Ставна Світлана Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури
- П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області»
- Предмет: українська література
- Тема уроку/години спілкування: Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські, патріотичні мотиви лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.
- Клас: 7
- Мета вправи/заняття: усвідомлення необхідності виявляти активну життєву позицію та прагнути самореалізації.
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Знання самого себе та критична самооцінка
- Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Відповідальність, Впевненість у собі, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
усвідомлення своєї унікальності як особистості, почуття власної гідності; усвідомлення рівності усіх людей у повазі та правах; висловлення судження про те, що означає бути людиною
- Навчальні результати з програми навчання:
усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації; під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації.
- Тривалість вправи: 20 хв
- Інструкція для проведення вправ:
Крок перший. Презентація власної ідентичності у вигляді зірки.
У кожного на столі є зірка з 7-ми промінцями (підготовлена завчасно, або кожен малює самостійно). Завдання: у центрі зірки напишіть своє ім’я. Подумайте і запишіть сім найбільш яскравих аспектів своєї особистості - одна риса на одному променеві (5 хв).
Крок другий. Пропонуємо учням познайомитися із зірками інших, вільно пересуваючись класом. У випадку, коли хтось знаходить учня з таким самим «променем», як у нього, то вказує ім’я цієї людини поряд зі своїм «променем» (7 хв.).
Крок третій. Опрацьовуємо аспекти особистості: які люди формують самостійно, впродовж життя, а які їм притаманні з народження (учні записують у два стовпчики на зворотному боці аркуша) (3 хв.).
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення:
- Наскільки важко було виділити сім найбільш значущих аспектів вашої особистості?
- Що ви дізналися про себе? про інших?
- Наскільки були здивовані результатами знайомства з зірками інших?
- Скільки спільних рис ви знайшли? На скільки більше або менше, аніж очікували?
- Якою мірою діти можуть вільно формувати, розвивати власні риси? Які є наслідки цього для них самих?
- Як розумієте слова В. Симоненка «Ми – це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних»?
Підсумок.
Незважаючи на спільні риси, кожна зірка неповторна, так само і кожна людина є унікальною особистістю.
Зірки розміщуємо на стіні у вигляді сузір’я класу.
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас» https://www.coe.int/uk/web/compass/who-are-i-
- Ключові слова: ідентичність, унікальність, повага, активність.