Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Хто я?»

П.І.Б. автора: Ставна Світлана Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури
П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області»
Предмет: українська література
Тема уроку/години спілкування: Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські, патріотичні мотиви лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.
Клас: 7
Мета вправи/заняття: усвідомлення необхідності виявляти активну життєву позицію та прагнути самореалізації.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Знання самого себе та критична самооцінка
Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Відповідальність, Впевненість у собі, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:

усвідомлення своєї унікальності як особистості, почуття власної гідності; усвідомлення рівності усіх людей у повазі та правах; висловлення судження про те, що означає бути людиною

Навчальні результати з програми навчання:

усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації; під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації.

Тривалість вправи: 20 хв
Інструкція для проведення вправ:

Крок перший. Презентація власної ідентичності у вигляді зірки. 

У кожного на столі є зірка з 7-ми промінцями (підготовлена завчасно, або кожен малює самостійно). Завдання: у центрі зірки напишіть своє ім’я. Подумайте і запишіть сім найбільш яскравих аспектів своєї особистості - одна риса на одному променеві (5 хв).

Крок другий. Пропонуємо учням познайомитися із зірками інших, вільно пересуваючись класом. У випадку, коли хтось знаходить учня з таким самим «променем», як у нього, то  вказує ім’я цієї людини поряд зі своїм «променем» (7 хв.).

Крок третій. Опрацьовуємо аспекти особистості: які люди формують самостійно, впродовж життя, а які їм притаманні з народження (учні записують у два стовпчики на зворотному боці аркуша) (3 хв.).

Підсумок за результатами проведення вправи:

Обговорення:

  1. Наскільки важко було виділити сім найбільш значущих аспектів вашої особистості?
  2. Що ви дізналися про себе? про інших?
  3. Наскільки були здивовані результатами знайомства з зірками інших?
  4. Скільки спільних рис ви знайшли? На скільки більше або менше, аніж очікували?
  5. Якою мірою діти можуть вільно формувати, розвивати власні риси? Які є наслідки цього для них самих?
  6. Як розумієте слова В. Симоненка «Ми – це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних»?

Підсумок.

Незважаючи на спільні риси, кожна зірка неповторна, так само і кожна людина є унікальною особистістю. 

Зірки розміщуємо на стіні у вигляді сузір’я класу.

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас» https://www.coe.int/uk/web/compass/who-are-i- 

Ключові слова: ідентичність, унікальність, повага, активність.

Дана вправа передбачає індивідуальну та групову роботу учнів задля вивченнюя різних сторін особистості, усвідомлення своєї унікальності.

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив