вправа спрямована на усвідомлення учнями своєї ролі в житті суспільства, світу; цінності людини; відповідальності за використання досягнень науки, зокрема фізики для безпеки суспільства
“Хто я”
- П.І.Б. автора: Мироненко Людмила Миколаївна
- П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області»
- Предмет: фізика
- Тема уроку/години спілкування: Лабораторна робота № 10 «З’ясування умов плавання тіла»
- Клас: 7
- Мета вправи/заняття: орієнтувати на розуміння, що почуття відповідальності за свою діяльність та її результати дає змогу адекватно й об’єктивно оцінювати себе як частину суспільства, як соціального діяча та громадянина; розвивати розуміння зв’язку між правами людини та характеристиками особистості, сприяти усвідомленню власної ідентичності.
- Форма/метод роботи: групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Громадянська свідомість
- Додаткова/і складова/і компетентності: Відповідальність, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Гнучкість та вміння адаптуватися, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
- знає про застосування фізичних явищ та процесів у техніці; про можливі форми участі громадян у вирішенні суспільних проблем;
- вміє висловлювати та аргументувати власну думку;
- розуміє, що активна участь та відповідальність є складовою забезпечення прав людини;
усвідомлює необхідність активної громадянської позиції; відповідальність людини за дотримання правил безпеки при використанні техніки, за збереження довкілля.
- Навчальні результати з програми навчання:
усвідомлення відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства; цінності людини (її життя, здоров’я, недоторканності й безпеки).
- Тривалість вправи: 20 хв
- Інструкція для проведення вправ:
- Учасники об’єднуються у групи по п’ять-шість осіб.
- Вчитель наголошує, що під час командної роботи кожен може виконувати різні ролі, наприклад: “Капітан”, Рульовий”, “Пасажир”. Варто обговорити з учнями, якими вони бачать ці ролі і розробити (якщо не розроблені) спільні критерії стосовно ролей учасників.
- Кожна команда отримує завдання. (Ці завдання вчитель розподіляє для кожної групи в однаковій кількості і на вибір). Учасники обговорюють їх у групах.
- Потім дають відповіді на запитання, акцентуючи увагу на позиціях, які сприяють вихованню громадянської свідомості.
- Після короткого обговорення усі учасники на двох аркушах пишуть своє прізвище. На першому дописують, яку роль виконували під час роботи в групі: “Капітан”, Рульовий”, “Пасажир” і відкладають в бік. Інший аркуш пускають по кругу у своїй групі для того, щоб кожен учасник дописав одну із ролей свого одногрупника (“Капітан”, Рульовий”, “Пасажир”).
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення:
- Як ви думаєте, чим може бути корисна ця вправа?
- Що ви дізналися цікавого?
- Як вам працювалося в команді?
- Якою ви побачили свою роль та якою - ваші однокласники? які висновки з цього ви зробили?
- Наскільки цікавими виявилися питання для обговорення у групі?
- Які права людини висвітлені в кожному питанні?
- Яким буде ваше подальше життя, якщо ви будете відповідальними громадянами своєї країни? Яким буде навколишнє середовище?
Підсумок:
Орієнтація на розуміння, що участь – це включення в діяльність, виконання разом спільної дії, вирішення проблем чи поставлених завдань; відповідальність за ухвалення рішень; висловлювання власної думки й слухання думок інших; що наше майбутнє залежить від кожної людини: від розумного використання набутих знань, наукових досягнень і т.і. Захист навколишнього середовища та відповідних прав людини буде ефективним і дієвим лише за умови тісної співпраці на всіх рівнях (від локального до глобального).
- Додаткові матеріали: Завантажити файл...
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 214,
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 511 (Глобалізація).
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас» (вправи «Сила квітів», с. 276–279, «Хто Я», с. 311–313).
Посібник з освіти дітей правам людини «Компасіто» (Загальна декларація прав людини (версія для дітей), с. 313–315.
- Ключові слова: відповідальність, громадянська позиція, активна участь