робота в групах, прийняття правил співжиття у класі.
Конституція нашої групи
- П.І.Б. автора: Мелещенко Тетяна
- E-mail автора: tetmel@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: НПУ імені М. П. Драгоманова
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: Історія України в пам’ятках і пам’ятниках (Акт проголошення незалежності України)
- Клас: 5
- Мета вправи/заняття: Пояснити важливість правил співжиття, участі у їх створенні та відповідальності за їх дотримання.
- Форма/метод роботи: групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Відповідальність, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
учень/учениця:
• знає, що правила необхідні для того, щоб регулювати співжиття людей;
• розуміє, що правила захищають наші права;
• усвідомлює важливість участі у розробці правил співжиття та відповідальність за їх дотримання.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Загальні правила співжиття в Україні записано в основному законі – Конституції. Учням пропонується уявити, що їхній клас – це маленька держава і вони разом мають домовитися про правила життя у своєму класі-державі. Робота в групах: скласти збірку правил співжиття свого класу, враховуючи положення культури прав людини. Кожна група пропонує 3 правила:
• цінність • мир • гідність • вирішення • повага • підтримка • різноманітність • захист • співчуття • справедливість • солідарність • відповідальність
2. Групи називають правила, вчитель записує на аркуші «Конституція нашого класу» та розміщує на видному місці, наголошуючи, що відтепер – це правила нашої взаємодії!
3. Учні відповідають на питання, яка поведінка нам показує, що ми реалізуємо ці правила, а яка – заперечує їх?
4. Вчитель пропонує проголосувати за ухвалення визначених правил, учні голосують.
Обговорення
• Для чого людям потрібні правила співжиття? • Що робити для того, щоб ухвалених вами правил дотримувалися? - Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до розуміння того, що правила і обов’язки їх дотримання допомагають жити разом так, щоб поважати права кожного. Правила захищають нас та інших людей і покладають на нас відповідальність за їх дотримання.
- Використані джерела:
Посібник з навчання дітей правам людини «Компасіто», с. 124–127.
- Ключові слова: права, правила співжиття, відповідальність, закон, культура прав людини