Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Корені та гілки»

П.І.Б. автора: Герасим Наталя
E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Високе Відродження. Реформація в Європі. (Релігійні війни в Німеччині та Франції.)
Клас: 8
Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння дискримінації як порушення прав людини.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, фронтальна робота, групова робота, ігрові методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
Додаткова/і складова/і компетентності: Визнання цінності культурного різноманіття, Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Аналітичне та критичне мислення, Емпатія, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:

Учень/учениця розуміє  сутність понять «нетерпимість»,«дискримінація»;

усвідомлює неприпустимість різних видів дискримінації.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця знає про існування різних конфесій;

розуміє складність та багатоманітність суспільного життя, сутність понять «нетерпимість»,«дискримінація»;

усвідомлює неприпустимість різних видів дискримінації.

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Підготуйте різну кількість кольорових та одну білу наліпку.

2. Попросіть учнів заплющити очі та наклейте наліпки кожному з них на плече.

3. Після того, як учні розплющать очі, попросіть їх зібратися в групи за кольорами та записати на аркушах паперу якесь слово. Тим, хто потрапив до «кольорових груп», надайте можливість виконати завдання (дайте папір та ручку), а учня з білою наліпкою позбавте цієї можливості.

4. Запропонуйте учням повернутися на місця та обговоріть з ними такі питання:

- Як ви почувалися, коли виконували інструкції вчителя?

- Чи впливало на ваші відчуття те, в якій групі ви опинилися (більшість/одна особа)?

-  Чи відомі вам приклади того, коли відмінності між людьми в суспільстві призводили до певних обмежень прав меншості?

5. Об’єднайте учнів у малі групи та запропонуйте їм ознайомитися із визначеннями понять «нетерпимість», «дискримінація», а потім намалювати«дерево», корені якого – причини цих явищ, а гілки – наслідки.

6. Попросіть групи презентувати їхні результати,розмістивши малюнки у кімнаті так, щоб їх могли розглянути інші.

Обговорення

- Наскільки легко вам було знайти «корінчики»та «гілки» проблеми?

- Чи допоможе «дерево» зрозуміти природу дискримінації?

- Як можна використати дерево для того, щоб зменшити можливість виникнення дискримінаційних явищ?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до висновку про те, що дискримінація тісно пов’язана з нетерпимістю та є одним із найбільш поширених порушень прав людини.

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 474–485, 562–571, 621.

Навчання демократії: збірник практичних занять з освіти для демократичногогромадянства та освіти з прав людини / Р. Голлоб, П. Крапф. – Пер. з англ. та адаптація Н. Г. Протасової. – К. : Основа, 2016. – Т. 6, с. 48.

Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини «Закладинки», с. 108–110.

Учні працюють з поняттями    «нетерпимість», «дискримінація» та аналізують причини та наслідки цих явищ.

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив