учні вчаться обговорювати питання та приймати спільні рішення. Вправа сприяє розумінню участі кожного в ухваленні рішень та відповідальності за їх реалізацію.
«Кожен голос має значення»
- П.І.Б. автора: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
- Предмет: фізкультура
- Тема уроку/години спілкування: Взаємодія гравців. Навчальна гра
- Клас: 8
- Мета вправи/заняття: Розвивати групову взаємодію, сприяти розумінню участі кожного в ухваленні рішень та відповідальності за їх реалізацію.
- Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Громадянська свідомість, Відповідальність, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
розуміє значення справедливихі демократичних виборів,
• важливість взаємодії гравців для досягнення успіху команди;
• цінує рівність;
• поважає думку інших, бере на себе відповідальність за ухвалене рішення;
• усвідомлює значення занять фізичною культурою та спортом для кожного.
- Навчальні результати з програми навчання:
застосовує взаємодію гравців;
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Вчитель просить дітей згадати свій досвід участі в обговоренні якогось питання або голосуванні (наприклад,вибори президента школи, старости класу тощо). Для виконання вправи вам необхідно об’єднатися у групи по 5–6 осіб. Кожна група отримує картку з ситуацією і має запропонувати, як її розв’язати, ухваливши групове рішення. Групи по черзі презентують свої результати.
Ситуація А. Вашому спортивному клубу потрібен президент. У клубі 60 осіб. Як можна вирішити демокра-Ситуація А. Вашому спортивному клубу потрібен президент. У клубі 60 осіб. Як можна вирішити демокра-тичним способом, хто стане президентом?
Ситуація Б. Школярі вашої школи обговорюють, чи дозволити дітям брати мобільні телефони в школу.Одні хочуть, інші вважають, що це відволікає від занять, і це нечесно по відношенню щодо дітей, у якихнемає мобільних телефонів. Директор надає можливість дітям ухвалити рішення самостійно. У школі 350учнів. Як це можна вирішити?
Ситуація В. Ваша волейбольна команда виграла змагання, одержавши приз в 5000 гривень. Тренер надає вам можливість самостійно обрати, як витратити гроші. Одні хочуть влаштувати похід у піцерію, інші – екс-курсійну поїздку, ще інші – придбати нові м’ячі та волейбольну сітку. В команді 20 осіб. Як ви вирішите, куди витратити гроші?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення
• Наскільки ви задоволені ухваленим рішенням?
• Як приймали рішення?
• Наскільки враховували думку кожного учасника?
• Скільки учасників змогли висловити свою думку під час обговорення?
• Що потрібно зробити, щоб забезпечити демократичне ухвалення рішень у вашій групі, команді?
Підсумок
Усі мають можливість обирати; кожен голос є важливим; усі мають рівні можливості.
- Використані джерела:
Компасито. Пособие по обучению детей правамКомпасито. Пособие по обучению детей правамчеловека, с. 100–105.
- Ключові слова: команда, рівність, кожен голос має значення, ухвалення рішень, відповідальність