with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Наше майбутнє»

П.І.Б. автора: Ставна Світлана Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури
П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області »
Предмет: зарубіжна література
Тема уроку/години спілкування: Сучасна література. Я і світ. Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства.
Клас: 7
Мета вправи/заняття: орієнтувати на розуміння того, що почуття відповідальності за свою діяльність та її результати дає змогу адекватно й об’єктивно оцінювати себе як частину суспільства, як соціального діяча та громадянина.
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Громадянська свідомість, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Гнучкість та вміння адаптуватися, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

прогнозування загроз, пов’язаних з науково-технічним прогресом; усвідомлення особистої ролі та відповідальності за майбутнє

Навчальні результати з програми навчання:

розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах; оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів.

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

Після ознайомлення із особливостями жанру «наукова фантастика», обговоривши проблеми науково-фантастичних творів Айзека Азімова: людина та досягнення науки і техніки, людина і цивілізація, відповідальність учених за наслідки відкриттів, пропонуємо учням:

Крок перший. Обговорення: просимо учнів висловити власні думки стосовно того, як змінилося суспільство протягом певного часу.  Демонструємо старі фотокартки: як місцева площа міста Полтави виглядала десять - сто років тому. Використовуємо матеріал про прогнози Айзека Азімова у 1964 році на Всесвітній виставці щодо розвитку технологій у 2014 році.

Крок другий. Учні об’єднуються в групи по 3-4 особи і виконують завдання: зробити ескіз міста майбутнього, яке відображає їхні ідеали і прагнення. Для виконання вправи можна запропонувати орієнтовний перелік запитань:

  • Хто буде жити в тому місті? Це будуть люди, які народилися тут, або новачки? Якого вони будуть віку?
  • Яким буде їхнє повсякденне життя? Як вони будуть їздити та подорожувати? Яким буде навколишнє середовище?
  • Якими будуть їхні будинки? школи?

Крок третій. Презентація. Учні можуть вивісити на стіні свої роботи, створивши виставку “Місто майбутнього”. 

Підсумок за результатами проведення вправи:

Обговорення:

  • Як ви почувалися у ролі творців майбутнього?
  • Який аспект було висвітлити найважче? Чому?
  • Яке наукове відкриття чи нова технологічна розробка, на вашу думку, змінить нашу свідомість?
  • Якими можуть бути її переваги та загрози для розвитку суспільства?
  • Від чого залежатиме – позитивними чи негативними будуть наслідки для людини, планети, всесвіту від практичного застосування наукового відкриття?

Підсумок.

Майбутнє не є визначеним, це те, що ми робимо та за що маємо нести відповідальність, у тому числі навчитися поводитися з власними знаннями, зберегти планету для наступних поколінь; від того, як використовуються практично наукові досягнення, залежить майбутнє людства.

Використані джерела:
  1. Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 214.
  2. Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 511 (Глобалізація). 
  3. Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 клас.  Посібник для вчителя / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Київ, 2017. – 136 с.
Ключові слова: відповідальність, громадянська свідомість, повага.

вправа дозволяє учням відчути себе "творцями майбутнього", і у той самй час усвідомити, що від того, як використовуються  наукові досягнення, залежить майбутнє людства, і роль кожного тут є особливо важливою.

 

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив