Під час вправи учні шляхом активної участі: розробки ідей та голосування аналізують важливість раціонального використання земельних ресурсів; усвідомлюють відповідальність кожного за збереження природних ресурсів.
«Реформа»
- П.І.Б. автора: Кулик Оксана Вікторівна
- П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: вчитель історії Миргородського НВК (днз-знз) «Гелікон»
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: «Столипінська аграрна реформа»
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: пояснити важливість раціонального використання земельних ресурсів; поглибити розуміння відповідальності кожного за збереження природних ресурсів.
- Форма/метод роботи: групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Відповідальність
- Очікувані результати:
знає, що використання в повній мірі земельних ресурсів може привести країну до економічної стабільності; розуміє важливість співпраці для збереження природних ресурсів; усвідомлює відповідальність держави для вирішення даної проблеми.
- Навчальні результати з програми навчання:
висловлює переконання, що впорається із запланованою діяльністю; може висловити власну думку; обговорює, що можна зробити, щоб захистити довкілля.
- Тривалість вправи: 30 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
- Учитель перед початком вправи пропонує учням відчути себе реформаторами. Наголошує, що від їхніх дій залежатиме економіка країни і становище довкілля.
- Учні об`єднаються в групи (4-5 груп)
- Учитель ставить проблемне питання: «Чи можна за допомогою раціонального використання ґрунту підняти економічний стан країни?»
- Учитель роздає аркуші паперу, маркери і пропонує групам скласти й презентувати власну аграрну реформу, яка б змогла вирішити поставлену проблему (10хв.).
- Перед початком презентації вчитель повідомляє, що після завершення презентацій груп буде проводитися голосування, де кожен учень віддасть свій голос за ту реформу, яка йому найбільше сподобалася (умова – не голосувати за свою реформу).
- Презентації (та агітації) груп.
- Голосування за реформи. Голосування відбувається таким чином: кожен учень має змогу віддати свій голос за ту чи іншу реформу, поклавши на стіл групи свою картку.
Переможця обирають за найбільшою кількістю карток.
- Визначивши переможця, учитель просить прокоментувати вибір учнів, чому саме ця реформа їм сподобалася.
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення:
- Чи можна вивести Україну на Світовий ринок завдяки раціональному використанню земельних ресурсів?
- Як кожен із нас може зберегти ґрунти?
- Щоб ви порадили аграріям робити для збереження родючості?
Підсумок.
Підведення до розуміння того, що кожна людина є частиною планети і її дії впливають на стан навколишнього середовища. Активна громадянська позиція сприяє вирішенню загальнозначущих проблем (у цьому випадку – збереження і раціональне використання власних земельних ресурсів).
- Використані джерела:
- Рамка компетентностей для культури демократії – том 2
- Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 клас. Посібник для вчителя / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Київ, 2017. – 136 с.
- Ключові слова: екологія, реформа, довкілля, громадянська позиція, відповідальність.