Учні готують і презентують короткі замітки для репортажу «Шкільних новин» на теми: «Форми сучасного рабства», «Законодавство та відповідальність за торгівлю людьми», «Шляхи потрапляння до тенет торгівлі людьми», «Способи захисту від торгівлі людьми»
Репортаж «Торгівля людьми, або Рабство по-сучасному»
- П.І.Б. автора: Боярчук Ольга
- E-mail автора: boyar4uk@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КНЗКОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів"
- Предмет: зарубіжна література
- Тема уроку/години спілкування: Пригоди і фантастика. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Проблема рабства в романі.
- Клас: 6
- Мета вправи/заняття: Розкрити проблему сучасного рабства, формувати повагу до прав людини і розуміння відповідальності, яка з цим пов’язана, акцентувати увагу на відповідальності громадян – дотримання закону
- Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Повага, Відповідальність, Аналітичне та критичне мислення
- Очікувані результати:
усвідомлює роль знань та особистої ініціативи у подоланні життєвих перешкод, повагу до прав людини і розуміння відповідальності, яка з цим пов’язана,
виявляє нетерпимість до дискримінації, расизму тощо.
- Навчальні результати з програми навчання:
обстоює демократичні цінності
розкриває основні теми й проблеми роману Ж. Верна
- Тривалість вправи: 20 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Учні об’єднуються в 4 групи та отримують завдання підготувати короткі замітки (5–7 речень) для репортажу «Шкільних новин». Способом жеребкування групи обирають теми заміток: «Форми сучасного рабства», «Законодавство та відповідальність за торгівлю людьми», «Шляхи потрапляння до тенет торгівлі людьми», «Способи захисту від торгівлі людьми». Для підготовки заміток учні можуть використати: • Роздатковий матеріал: стаття 4 «Заборона рабства та примусової праці» Європейської конвенції про захист прав людини (версія для дітей) («Компасіто», с. 320) або Європейська конвенція про захист прав людини (спрощена версія) («Компас», с. 610); • Інтернет-мережу; • газети, журнали. 2. Презентація міні-репортажів (кожна група обирає одного учасника – репортера, який має повідомити підготовлену інформацію). 3. Учні отримують домашнє завдання: підготувати для шкільної газети статтю «Торгівля людьми, або Рабство по-сучасному», об’єднавши підготовлену групами інформацію.
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Орієнтація на розуміння учнями, що заборона рабства і примусової праці є одним із «абсолютних прав»; усвідомлення особистої відповідальності й причетності до суспільних проблем та відповідальності держави за порушення прав людини; знання, як у сучасному світі можна протидіяти рабству та примусовій праці, у тому числі дитячій праці (знання про існування проблеми, шляхи потрапляння до тенет торгівлі людьми, способи захисту, телефони «гарячих ліній» тощо); проведення паралелі з твором, де автор виступає проти рабства чорношкірих африканців колонізаторами та їхніми ж, ворожими племенами.
- Використані джерела:
Посібник з навчання дітей правам людини «Компасіто», с. 320. Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 610.
- Ключові слова: зарубіжна, література, відповідальність, повага до людської гідності і прав людини, громадянська свідомість, аналітичне, критичне, мислення, Жуль, Верн, роман, П'ятнадцятирічний, капітан