Дана вправа дає розуміння терміну «Стереотипи», як вони формуються та який вплив вони мають на наше суспільство. Вправа допомагає учасникам зрозуміти власні стереотипи та упередження, а також як їх уникати
Руйнуючи стереотипи
- П.І.Б. автора: Залужний Андрій
- П.І.Б. інших авторів: Арабаджи Світлана, Полтавська Дарія, Полівчак Оксана
- E-mail автора: zaluzhnyy@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Класична гімназія при ЛНУ ім. Івана Франка
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: Як розпізнати стереотипи й протистояти дискримінації
- Клас: 9
- Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Впевненість у собі, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність
- Очікувані результати:
21. Виявляє інтерес до вивчення переконань, цінностей, традиційВиявляє інтерес до вивчення переконань, цінностей, традиційта світогляду інших людей.
22. Виявляє інтерес до подорожей в інші країни.
23. Висловлює зацікавленість до переконань інших людей, їхніхВисловлює зацікавленість до переконань інших людей, їхніхінтерпретацій, культурних орієнтацій і зв’язків.
24. Цінує можливість здобути досвід інших культур.
25. Шукає та вітає можливості пізнати людей з різними цінностями,Шукає та вітає можливості пізнати людей з різними цінностями,звичаями та типами поведінки.
26. Налагоджує контакти з іншими людьми для вивчення їхньоїНалагоджує контакти з іншими людьми для вивчення їхньоїкультури.
- Навчальні результати з програми навчання:
Учні отримали інформацію про стереотипи та розуміння, що стереотипи спрощують та спотворюють сприйняття оточуючого світу.
- Тривалість вправи: 42 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
- Вчителю роздрукувати А-4 з назвами (номерами для вибору) субкультур (одна назва на окремий аркуш, до 10 назв) і закріпити на дошці. (1 хв.)
- Учні формують рейтинг із 4-6 субкультур (в залежності від кількості учнів в класі), які найбільш розповсюджені в їхньому місті, шляхом голосування. Пропоновані варіанти голосування - цінниками/маркерами/кольоровими стікерами/кахутом/слідо і т.д. (3 хв.)
- Об’єднання в групи по 3-4 особи за критерієм поінформованості про найбільш рейтингові субкультури. (2 хв.)
- Групи описують та/або візуалізують особистісні і соціальні характеристики, спосіб життя, інші риси особистості, зовнішності, одягу обраної субкультури на аркуші, який вони отримають від вчителя (бажано листок альбому до Фліп-Чарту). (10 хв.)
- Презентація напрацювань груп та відповіді на питання: що було джерело інформації, скільки у вас знайомих серед представників даної субкультури, чому саме так ви описали представників даної субкультури. Вчитель вводить термін «стереотип» та роль стереотипів у житті. Підсумок презентацій груп – чи були ваші описи представників субкультур стереотипними? (15 хв.)
- Вчитель представляє один портрети відомих особистостей/або опис успішних історій представників обраних субкультур, і розповідає про цих людей як про людей, які відомі у світі завдяки своєму внеску в його розвиток. (3 хв.)
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Учні отримали інформацію про стереотипи та розуміння, що стереотипи спрощують та спотворюють сприйняття оточуючого світу
- Використані джерела:
Вправу адаптована з посібника «ТАСК», вправа 30 «Руйнуючи стереотипи», стор.??????
- Ключові слова: стереотипи, субкультури, відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей