with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Руйнуючи стереотипи

П.І.Б. автора: Залужний Андрій
П.І.Б. інших авторів: Арабаджи Світлана, Полтавська Дарія, Полівчак Оксана
E-mail автора: zaluzhnyy@gmail.com
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Класична гімназія при ЛНУ ім. Івана Франка
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Як розпізнати стереотипи й протистояти дискримінації
Клас: 9
Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Впевненість у собі, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність
Очікувані результати:

21. Виявляє інтерес до вивчення переконань, цінностей, традиційВиявляє інтерес до вивчення переконань, цінностей, традиційта світогляду інших людей.

22. Виявляє інтерес до подорожей в інші країни.

23. Висловлює зацікавленість до переконань інших людей, їхніхВисловлює зацікавленість до переконань інших людей, їхніхінтерпретацій, культурних орієнтацій і зв’язків.

24. Цінує можливість здобути досвід інших культур.

25. Шукає та вітає можливості пізнати людей з різними цінностями,Шукає та вітає можливості пізнати людей з різними цінностями,звичаями та типами поведінки.

26. Налагоджує контакти з іншими людьми для вивчення їхньоїНалагоджує контакти з іншими людьми для вивчення їхньоїкультури.

Навчальні результати з програми навчання:

Учні отримали інформацію про стереотипи та розуміння, що стереотипи спрощують та спотворюють сприйняття оточуючого світу.

Тривалість вправи: 42 хв.
Інструкція для проведення вправ:
  1. Вчителю роздрукувати А-4 з назвами (номерами для вибору) субкультур (одна назва на окремий аркуш, до 10 назв) і закріпити на дошці. (1 хв.)
  2. Учні формують рейтинг із 4-6 субкультур (в залежності від кількості учнів в класі), які найбільш розповсюджені в їхньому місті, шляхом голосування. Пропоновані варіанти голосування - цінниками/маркерами/кольоровими стікерами/кахутом/слідо і т.д. (3 хв.)
  3. Об’єднання в групи по 3-4 особи за критерієм поінформованості про найбільш рейтингові субкультури. (2 хв.)
  4. Групи описують та/або візуалізують особистісні і соціальні характеристики, спосіб життя, інші риси особистості, зовнішності, одягу обраної субкультури на аркуші, який вони отримають від вчителя (бажано листок альбому до Фліп-Чарту). (10 хв.)
  5. Презентація напрацювань груп та відповіді на питання: що було джерело інформації, скільки у вас знайомих серед представників даної субкультури, чому саме так ви описали представників даної субкультури. Вчитель вводить термін «стереотип» та роль стереотипів у житті. Підсумок презентацій груп – чи були ваші описи представників субкультур стереотипними? (15 хв.)
  6. Вчитель представляє один портрети відомих особистостей/або опис успішних історій представників обраних субкультур, і розповідає про цих людей як про людей, які відомі у світі завдяки своєму внеску в його розвиток. (3 хв.)
Підсумок за результатами проведення вправи:

Учні отримали інформацію про стереотипи та розуміння, що стереотипи спрощують та спотворюють сприйняття оточуючого світу

Використані джерела:

Вправу адаптована з посібника «ТАСК», вправа 30 «Руйнуючи стереотипи», стор.??????

Ключові слова: стереотипи, субкультури, відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей

Дана вправа дає розуміння терміну «Стереотипи», як вони формуються та який вплив вони мають на наше суспільство. Вправа допомагає учасникам зрозуміти власні стереотипи та упередження, а також як їх уникати

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив