Аналізуючи вплив технічних винаходів на життя людини та суспільства, учні поглиблюють розуміння взаємозв‘язку між правами та відповідальністю
«Що, якщо…»
- П.І.Б. автора: Герасим Наталя
- E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
- Предмет: фізика
- Тема уроку/години спілкування: Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (Фізика як фундаментальна наука про природу).
- Клас: 7
- Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння взаємозв‘язку між правами та відповідальністю.
- Форма/метод роботи: фронтальна робота, групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Повага, Громадянська свідомість, Аналітичне та критичне мислення, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
- Очікувані результати:
Учень/учениця усвідомлює відповідальність за використання досягнень фізики для безпеки суспільства
- Навчальні результати з програми навчання:
•Учень/учениця знає про застосування фізичних явищ та процесів у техніці;
розуміє взаємозв’язок діяльності людини та стану довкілля, сутність понять «право на здорове навколишнє середовище», «право на безпеку на робочому місці»;
усвідомлює відповідальність людини за дотримання правил безпеки при використанні техніки, за збереження довкілля.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Наголосіть на ролі фізики як науки у розвитку техніки. Запропонуйте учням пригадати технічні винаходи, які були зроблені з урахуванням певних фізичних явищ та процесів, й проаналізувати, яким чином вони вплинули на життя людини тасуспільства.
(Приклади винаходів:Блок, парова машина, двигун внутрішнього згоряння, ядерний реактор,телебачення, комп’ютер.)
2. Об’єднайте учнів у малі групи, продемонструйте їм «каскад наслідків» та на одному прикладі поясніть, яким чином працювати з ним. Наголосіть на необхідності спільної роботи в групі.
3. Роздайте групам копії «каскаду» та запропонуйте шляхом жеребкування вибрати картку з назвою винаходу, який необхідно проаналізувати.
4. Після завершення роботи запросіть групи до презентації результатів.
Обговорення.
- Яким чином застосування технічних винаходів впливало на розвиток суспільства?
- Як змінювалися при цьому можливості людини?
- Як це пов’язано з правами людини?
- Яку відповідальність, на вашу думку, несуть люди, використовуючи різноманітну техніку?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до висновку про відповідальність людини за безпеку суспільства та збереження довкілля, про взаємозв’язок прав та відповідальності.
- Використані джерела:
Європейська соціальна хартія.Компасито. Пособие по обучению детей правам человека. – Совет Европы, 2008, с. 222–226.
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 494–502, 520–523.