with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Що, якщо…»

П.І.Б. автора: Хомутенко Олексій Володимирович
E-mail автора: homutenko@school6kr.org.ua
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний заклад "Навчально-виховне об'єднання № 6 "Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання "Натхнення" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"
Предмет: хімія
Тема уроку/години спілкування: Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
Клас: 7
Мета вправи/заняття: Розвивати відповідальність щодо збереження водних ресурсів через розуміння суспільного життя та власного внеску й участі.
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Громадянська свідомість
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Відповідальність, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:

Учень/учениця розуміє, що без води неможливе існування біосфери і життя на Землі, водні ресурси люди повинні дбайливо використовувати і охороняти; відкрито обговорює, працює в команді, має бачення, що майбутнє людства знаходиться в руках кожної молодої людини.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця:
визначає проблеми, пов'язані з чистою водою;
акцентує увагу на раціональному використанні води та збереженні довкілля;
висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону їх від забруднень;
відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Почніть з того, що кожен намагався хоч колись уявити якусь ситуацію та поміркувати «що, якби ...». Іноді ми уявляємо хороші наслідки, а іноді погані.

2. Об’єднайте учнів у малі групи по 5-6 осіб.

3. Роздайте групам (методом жеребкування) картки з різними ситуаціями «Що, якщо…» (одній групі - одну ситуацію).

Ситуації:

  • Що, якщо б зникла прісна вода на Землі?
  • Що, якщо б не охоронялися водні ресурси планети?
  • Що, якщо б воду не очищували на водоочисних станціях?
  • Що, якщо б скидати неочищену воду в річку?
  • Що, якщо б постійно йшли кислотні дощі?

4. Дайте кожній групі схеми-заготовки каскаду наслідків (Додаток), маркери та аркуші паперу. Попросіть їх створити на аркушах каскад наслідків стосовно ситуації, яку вони отримали,  користуючись схемами-заготовками. Наголосіть, що важливо працювати разом, усією групою, обговорювати всі ідеї та думки.

5. Після опрацювання запропонуйте кожній групі зачитати свою ситуацію на загал та презентувати каскад наслідків.

6. Після кожної презентації обговорюйте з усіма учнями  питання:

  • Які ще наслідки може мати дана ситуація?
  • Які права людини порушені в цій ситуації? Чи порушує ця ситуація якесь право? Або вона захищає і підтримує будь-яке право?
  • Які права простежуються в наслідках цієї ситуації?

7. Після презентацій усіх груп підсумуйте роботу, обговорюючи з усіма запитання:

  • Наскільки складно було уявити ситуацію?
  • Чи важко було придумати наслідки для цієї ситуації? Чому?
  • Яким чином зміна одного наслідку впливає на інші наслідки? (наголосити на слові каскад).
  • Як ви думаєте, ці ситуації реалістичні? Чому?
  • Як би ви реагували в такій ситуації?
  • Наскільки складно робити вибір? Хто або що впливає на наш вибір?
  • Що ми можемо зробити, щоб змінити ситуацію?
Підсумок за результатами проведення вправи:

Вода - найбільш поширена на Землі хімічна сполука. У ній можна зустріти всі елементи таблиці Менделєєва. Без води неможливе існування біосфери і життя на Землі. Вода пронизує все життя людини. Нестача та забруднення води - велика біда для людей. Водні ресурси люди повинні дбайливо використовувати і охороняти. Існує безліч можливих варіантів майбутнього і завдання молодих людей – побудувати майбутнє, яке відображає їхні ідеали і прагнення.

Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Використані джерела:

Посібник з освіти дітей правам людини «Компасіто» (36. Що, якщо...)

http://www.eycb.coe.int/compasito/ru/chapter_4/4_36.asp

Ключові слова: громадянська, відповідальність, вода, ресурси, хімія, участь, права.

Учні складають каскади наслідків, опрацьовуючи ситуації:

  1. Що, якщо б зникла прісна вода на Землі?
  2. Що, якщо б не охоронялися водні ресурси планети?
  3. Що, якщо б воду не очищували на водоочисних станціях?
  4. Що, якщо б скидати неочищену воду в річку?
  5. Що, якщо б постійно йшли кислотні дощі?

Учні міркують про відповідальне ставиться до збереження водних ресурсів і власну участь.

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив