вправа допоможе розвивати в учнів відповідальне ставлення до навколишнього простору, навички співпраці, відповідальність за ухвалені рішення.
Школа – це життя: живемо екологічно?
- П.І.Б. автора: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
- Предмет: трудове навчання
- Тема уроку/години спілкування: Значення гігієни житла в житті людини
- Клас: 6
- Мета вправи/заняття: Розвиток відповідального ставлення до навколишнього простору, вміння працювати в команді, брати на себе відповідальність за ухвалені рішення.
- Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності культурного різноманіття, Повага, Громадянська свідомість, Відповідальність, Впевненість у собі, Уміння співпрацювати, Знання самого себе та критична самооцінка
- Очікувані результати:
• усвідомлює особисту відповідальність за життєвий простір, чистотув приміщенні;
• цінує підтримку;
• поважає думку інших, обговорюєта висловлює власну думку щодо важливості гігієни житла в житті людини.
- Навчальні результати з програми навчання:
Обговорює та висловлює власну думку щодо важливості гігієни житла в житті людини.
Усвідомлює важливість вибору миючих засобів та їх впливу на довкілля
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Вчитель наголошує, що школа є тим простором, де не тільки відбувається навчання, а й саме життя, вона має соціальні, наприклад, екологічні проблеми, що потребують вирішення.
Діти об’єднуються у групи. Кожна група отримує завдання намалювати й презентувати соціальний плакат, висвітливши у ньому питання, що стосуються збору та утилізації сміття, що накопичується у школі. Учні презентують свої плакати, вивісивши на стіні. Можна запропонувати провести загальношкільну презентацію або презентацію для громади.
Обговорення:
• Наскільки важливим для вас є питання чистоти приміщень?
• Як і куди збирається сміття у школі?
• Хто за це відповідальний?
• Як можна зменшити кількість сміття у школі?
• Що можете ви особисто та ваш клас зробити для цього?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Наголошуємо на важливості гігієни житла в житті людини. Формуємо розуміння відповідальності кожного за навколишній життєвий простір, усвідомлення власної ролі у вирішенні питань, що стосуються забруднення навколишнього середовища.
- Використані джерела:
Зростаємо у демократії: плани уроків для початкового рівня з питань демократичного громадянства та прав людини / Р. Голлоб, В. Вайдінгер. – Пер. з англ. та адаптація О. В. Овчарук. – К.: Основа, 2012. – Т. 2, с. 81–82.
- Ключові слова: навколишній простір, відповідальне ставлення, забруднення середовища, командна робота, власна роль