Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Школа – це життя: живемо екологічно?

П.І.Б. автора: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
Предмет: трудове навчання
Тема уроку/години спілкування: Значення гігієни житла в житті людини
Клас: 6
Мета вправи/заняття: Розвиток відповідального ставлення до навколишнього простору, вміння працювати в команді, брати на себе відповідальність за ухвалені рішення.
Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності культурного різноманіття, Повага, Громадянська свідомість, Відповідальність, Впевненість у собі, Уміння співпрацювати, Знання самого себе та критична самооцінка
Очікувані результати:

• усвідомлює особисту відповідальність за життєвий простір, чистотув приміщенні;

• цінує підтримку;

• поважає думку інших, обговорюєта висловлює власну думку щодо важливості гігієни житла в житті людини.

Навчальні результати з програми навчання:

Обговорює та висловлює власну думку щодо важливості гігієни житла в житті людини.

Усвідомлює важливість вибору миючих засобів та їх впливу на довкілля

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

Вчитель наголошує, що школа є тим простором, де не тільки відбувається навчання, а й саме життя, вона має соціальні, наприклад, екологічні проблеми, що потребують вирішення.

Діти об’єднуються у групи. Кожна група отримує завдання намалювати й презентувати соціальний плакат, висвітливши у ньому питання, що стосуються збору та утилізації сміття, що накопичується у школі. Учні презентують свої плакати, вивісивши на стіні. Можна запропонувати провести загальношкільну презентацію або презентацію для громади.

Обговорення:

• Наскільки важливим для вас є питання чистоти приміщень?

• Як і куди збирається сміття у школі?

• Хто за це відповідальний?

• Як можна зменшити кількість сміття у школі?

• Що можете ви особисто та ваш клас зробити для цього?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Наголошуємо на важливості гігієни житла в житті людини. Формуємо розуміння відповідальності кожного за навколишній життєвий простір, усвідомлення власної ролі у вирішенні питань, що стосуються забруднення навколишнього середовища.

Використані джерела:

Зростаємо у демократії: плани уроків для початкового рівня з питань демократичного громадянства та прав людини / Р. Голлоб, В. Вайдінгер. – Пер. з англ. та адаптація О. В. Овчарук. – К.: Основа, 2012. – Т. 2, с. 81–82.

Ключові слова: навколишній простір, відповідальне ставлення, забруднення середовища, командна робота, власна роль

вправа допоможе розвивати в учнів відповідальне ставлення до навколишнього простору, навички співпраці, відповідальність за ухвалені рішення.

logo 2 en

© 2023 Центр освітніх ініціатив