Зміст вправи поглиблює розуміння поняття участі, сприяє залученню учнів до процесу ухвалення рішень.
«Снігова куля участі
- П.І.Б. автора: Микитюк Людмила
- E-mail автора: lmikityk@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний навчальний заклад “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”
- Предмет: українська мова
- Тема уроку/години спілкування: Лексичне значення слова
- Клас: 5
- Мета вправи/заняття: Лексичне значення слова
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота, робота у парах
- Ключова складова громадянської компетентності: Громадянська свідомість
- Додаткова/і складова/і компетентності: Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
Розуміє сутність поняття «участь»;
висловлює судження про важливість участі у процесі прийняття рішень;
висловлює прагнення брати участь у колективному ухвалені рішень;
працюючи як член групи, здатен/-на ефективно висловити свої переконання та думки іншим членам групи.
- Навчальні результати з програми навчання:
Пояснює лексичне значення слів.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Учитель показує картинку з посібника «Компасіто» (с. 298, «Участь») та пропонує кожному/ній учню/ учениці написати на папері визначення поняття «участь».
2. Учні об’єднуються у пари. Обидва учасники в парі мають презентувати одне одному свої визначення поняття «участь» та погодити спільну позицію між собою.
3. Наступним кроком є групування пар – формування груп по чотири особи. Кожна пара у групі представляє своє визначення поняття «участь» та погоджує спільну позицію між собою.
4. Групи представляють свої напрацювання (з урахуванням часу на коментарі та роз’яснення).
Питання для обговорення
• Яке лексичне значення має слово (поняття) «участь» у тлумачному словнику української мови?
• Чому участь для дітей є важливою?
• В ухваленні яких рішень щодо життя класу/школи ви берете участь?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Орієнтація на розуміння, що участь – це включення в діяльність, виконання разом спільної дії, вирішення проблем чи поставлених завдань; відповідальність за ухвалення рішень; висловлювання власної думки й слухання думок інших.
- Використані джерела:
1. Скажи своє слово: посібник з Переглянутої Європейської хартії про участь молодих людей у місцевому та регіональному житті («Снігова куля участі», с. 111–112).
2. Посібник з освіти дітей правам людини «Компасіто» («Участь», с. 298–304).
- Ключові слова: Участь, лексика, ухвалення, рішення, відповідальність, власна думка