Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Супергерой

П.І.Б. автора: Микитюк Людмила
E-mail автора: lmikityk@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний навчальний заклад “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”
Предмет: українська мова
Тема уроку/години спілкування: Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні
Клас: 6
Мета вправи/заняття: Сприяти участі школярів в обговоренні основних характеристик та позицій голови класу/школи.
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
Очікувані результати:

розуміє поняття делегування влади;

усвідомлює поняття відповідальності та уповноваження через обговорення позицій голови класу/школи

висловлює думку про те, що коли представник влади здійснює свої владні повноваження, то він/вона не має зловживати владою та виходити за рамки своїх правових

повноважень;

розуміє поняття "делегування влади;

усвідомлює поняття відповідальності та уповноваження через обговорення позицій голови класу/школи.

Навчальні результати з програми навчання:

розуміє роль прикметників у досягненні точності й виразності мовлення;

утворює якісні, відносні й присвійні прикметники.

Тривалість вправи: 15-20 хв
Інструкція для проведення вправ:

1. Учні об’єднуються у групи по 4-5 осіб.

2. Школярі отримують стікери та прописують на них характеристики та відповідальності, якими повинен володіти голова класу/школи, учні використовують при цьому якісні та відносні прикметники.

3. Кожна група зачитує та прикріплює напрацьовані характеристики на малюнок «супергероя» (роздатковий матеріал "Супергерой"), розміщений на дошці.

Питання для обговорення

• Які прикметники ви дібрали, до яких груп за значенням вони відносяться?

• Що виражають якісні прикметники?

• Чи повинен голова класу/школи бути супергероєм? Якщо так, то чому?

• У яких ситуаціях голова класу/школи повинен бути як усі?

 

Додаткове запитання:

• У яких ситуаціях, на вашу думку, голова класу/ школи повинен бути замінений іншою кандидатурою? Як?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Орієнтація на усвідомлення учнями важливості участі у процесі визначення голови класу/ школи, його характеристик та позицій; почуття відповідальності за певну частину шкільного життя, добробут інших людей і суспільства в цілому.

Використані джерела:

Голлоб Р., Вайдингер В. «Зростаємо в демократії»: плани уроків для початкового рівня з питань ОДГ/ ОПЛ. Том ІІ («Супергерой?», с. 69, 134).

Ключові слова: Прикметники, якісні, відносні, присвійні, делегування, влада, відповідальність, голова, клас,
Коментарі:

Після обговорення вчитель може запропонувати написати на аркуші паперу свої імена тим, хто зацікавлений зайняти згадану посаду.

Вправа орієнтована на усвідомлення учнями важливості участі у процесі визначення голови класу/ школи, його характеристик та позицій. 

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив