Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Теги для запам’ятовування»

П.І.Б. автора: Герасим Наталя
E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Історія України в пам’ятках і пам’ятниках (Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу).
Клас: 5
Мета вправи/заняття: Показати, що пам’ятники є засобом захисту прав людини через пам’ять.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, фронтальна робота, групова робота, дослідницькі методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності культурного різноманіття
Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Емпатія, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:

 Учень/учениця  розуміє, що війни, пам’ять про жертви яких увічнюється в пам’ятниках, порушують права людини;

• усвідомлює, що вшанування пам’яті повинно допомогти запобігти майбутнім порушенням прав людини.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця  знає про факти з історії України й рідного краю та національні пам’ятники на честь цих подій;

• розуміє, що війни, пам’ять прожертви яких увічнюється в пам’ятниках, порушують права людини;

• усвідомлює, що вшанування пам’яті повинно допомогти запобігти майбутнім порушенням прав людини.

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Поясніть учням, що означає «хмара тегів» і що вони будуть створювати невіртуальну хмару, щоб продемонструвати асоціації та спогади, які викликають пам’ятники.

2. Закріпіть на дошці зображення монументу «Батьківщина-мати» у Києві або пам’ятника, пов’язаного з історією ІІ світової війни, розташованого у місцевості, де вони проживають.

3. Попросіть учнів з’ясувати почуття, думки та асоціації – як негативні, так і позитивні, які пам’ятник викликає в них.

4. Запропонуйте взяти кольорові стікери та написати власні «ключові слова», розмістивши їх навколо зображення у відповідності з принципами:

а) це мають бути власні слова: вони просто показують, як ви сприймаєте певний об’єкт;

б) негативні асоціації необхідно записати на стікерах одного з кольорів та розмістити ліворуч від зображення;чим більш вони негативні, тим ближче до лівого краю вони повинні розташовуватися.

в) позитивні асоціації необхідно записати на стікерах іншого кольору та розмістити праворуч; чим більш вони позитивні, тим ближче до правого краю вони повинні розташовуватися.

Обговорення.

- Чи є у «хмарі» вражаючі послання або приклади?

-  Які почуття переважають – позитивні чи негативні?

- Чому пам’ятники повинні нагадувати нам проте, що війни загрожують правам людини?

- Як ви вважаєте, чи відрізнялися б хмари ключових слів тих, хто вижив під час війни або загинув у бою, від вашої?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Розуміння того, що увічнення пам’яті про війни через пам’ятники є визнанням порушень прав людини, що відбулися, їх засудженням та застереженням від повторення подібного у майбутньому.

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини  за участі молоді «Компас», с. 285–289.

Аналізуючи асоціації та спогади, що викликають  пам’ятники, учні приходять до висновку про те,  що меморіальні пам᾽ятники є засобом захисту прав людини через пам᾽ять

logo 2 en

© 2023 Центр освітніх ініціатив