Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.
Фільтр
“ У чужій шкірі” ( модифікація з елементами дебатів)“Дитячий майданчик чи заправна станція”
П.І.Б. автора: Меркулова Світлана
E-mail автора: merkulova1005@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Ірпінська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням економіки та права №2
Предмет: українська мова
Тема уроку/години спілкування: Альтернативна вартість. рольова гра з елементами дебатів “Дитячий майданчик чи заправна станція”
Клас: 9
Форма/метод роботи: групова робота, робота у парах, ігрові методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Громадянська свідомість, Впевненість у собі, Прийняття невизначеності та неоднозначності, Уміння самостійно вчитися, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність
Очікувані результати:
розвиток громадянської свідомості, вміння співпрацювати з іншими задля досягнення спільної мети, усвідомлення відповідальності за власні вчинки
Навчальні результати з програми навчання:
Опанування поняття "альтернативна вартість"
Тривалість вправи: 50 хвилин
Інструкція для проведення вправ:
Ознайомити учнів з структурою аргументу (3 хв)
Розповісти учням про ситуацію, що склалася в місті N.( 2 хв)
Створити 5 груп та розподілити ролі : Бізнесмен, Батьки, Директор магазину, Громадська організація “ Зелене світло”, Депутати ( 1 хв)
Надати час для обговорення та прийняття рішення (10) хв
Аргументація рішення кожної групи (15 хв) ( можна додати по 1 хв на групу для уточнюючих запитань)
Прийняття загального рішення та аргументація ( 5 хв)
Питання для обговорення* (рефлексія) (10 хв)
Чому важко було зробити вибір?
Які чинники впливали на прийняття вами рішення?
Чи всі члени команди поділяли загальну думку? Якщо ні, яким чином дійшли згоди?
Де у житті ми зустрічаємося з поняттям альтернативної вартості ? Що треба брати до уваги під час прийняття рішення?
Використані джерела:
Підручник Ради Європи “Навчання суперечливих питань”
Посібник Джуніор Ечівмент Україна
Ключові слова: відповідальність, критичне мислення, повага прав інших, здатність працювати у команді
Коментарі:
Структура аргументу, з яким виступає група:
Наша група вважає, що краще будувати………тому що
По-перше….., по-друге, по-третє……
Отже краще побудувати……..
Надати можливість учням допомогти побачити питання з різних поглядів
Зрозуміти суть поняття альтернативна вартість
Розвивати громадянську свідомість, відповідальність за власний вибір, аналітичне та критичне мислення, здатність працювати у команді та вирішувати конфлікти