with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Веб-профілі

П.І.Б. автора: Колодяжна Олена
П.І.Б. інших авторів: Хихля Катерина
E-mail автора: elenmedlic@gmail.com
Застосування вправи: Поза уроком
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Мереф’янський медичний ліцей
Предмет: українська література
Тема уроку/години спілкування: Заняття гуртка. М.Куліш «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя).
Клас: 9
Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Мовні, комунікативні вміння та багатомовність
Додаткова/і складова/і компетентності: Впевненість у собі, Аналітичне та критичне мислення, Гнучкість та вміння адаптуватися, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність
Очікувані результати:

Може  пояснити, як соціальні взаємовідносини іноді закодовані у мовних формах, що використовуються в розмові;

         критично осмислювати те, що його/її світогляд є тільки одним із багатьох світоглядів;

         пояснити небезпеку, що виникає внаслідок узагальнення, коли на підставі індивідуальної поведінки окремої особи роблять висновок про всю культуру;

         критично осмислювати свої упередження та стереотипи, а також те, на чому вони ґрунтуються.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень / учениця:

осмислює роль соціального статусу, моделі його досягнення; формує уявлення про справжні та фальшиві цінності, спираючись на текст; висловлює власні міркування, проводячи аналогії з сучасним життям;

Тривалість вправи: 45 хв.
Інструкція для проведення вправ:
  1. Об’єднати учнів у групи за бажанням для презентації героя п’єси, для того, щоб створити макет профілю персонажа у Фейсбуці на аркуші А-2

Завдання для груп: створюючи профіль, доведіть або спростуйте твердження, що обраний вами персонаж національно несвідомий  та  духовно обмежений(15 хв.)

  1. Пропонуємо учням презентувати сторінку героя. Учасники інших груп або вчитель після презентації можуть поставити питання щодо відповідності змісту твору інформації, поданої у профілі. (10 хв.)
  2. Після презентацій та обговорення переходимо в умовний веб-чат

Завдання для груп: приготуйте привітання від імені вашого героя до кожного персонажа, враховуючи його світоглядні особливості, манеру спілкування, ставлення до інших. (5 хв.)

  1. Переконуємося, що учасники вийшли з ролі, почніть з того, що попросіть їх уголос усім разом назвати своє ім’я, прізвище, день тижня.

Питання для учнів(5 хв):

Чому, на вашу думку, звертання героїв один до одного були саме такими?

Чи доводилося вам стати свідком подібних ситуацій в Інтернеті? Як ви почувалися при цьому?

Чи відомо вам, що такий стиль спілкування Радою Європи визначено як «мова ненависті»?

  1. Подаємо визначення мови ненависті та розповідаємо про кампанію Ради Європи проти мови ненависті (5 хв.).
  • ● Питання для обговорення* (рефлексія) (3 хв.)

Як ви вважаєте, чи варто дозволяти мову ненависті в Інтернеті?

Чому люди вживають мову ненависті щодо інших?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Як би ви рекомендували персонажам  попрощатися з іншими учасниками веб-чату, уникаючи мови ненависті?

Використані джерела:

Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини «Закладинки»

Ключові слова: Микола Куліш, Мина Мазайло, мова ненависті
Коментарі:
  1. На етапі інструктажу щодо створення профілю вчитель акцентує увагу на темі уроку, яка повинна відобразитися в характеристиці героя.
  2. Презентувати профіль, відповідати на питання від імені героя може як 1 представник групи, так і вся група.

3.Під час обговорення профілів учитель спрямовує питання та відповіді у русло теми уроку.

  1. У разі браку часу останні питання можна винести на творче завдання.
  2. За бажанням, вправу можна використати на уроці української літератури за програмою 11 класу.

Діяльність відбувається в уявному веб-чаті. Учасники повинні привітати один одного згідно зі стереотипами щодо певних груп. У результаті формується перелік рекомендацій щодо спілкування в онлайнпросторі.

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив