Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Відчуття

П.І.Б. автора: Шепетун Антоніна Іванівна,
E-mail автора: zosh17-nizhyn@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Ніжинська загальноосвітня школа І –ІІІ ст. №17
Предмет: математика
Тема уроку/години спілкування: Об’єм прямокутного паралелепіпеда.
Клас: 5
Мета вправи/заняття: Показати з якими труднощами можуть зустрічатися люди з інвалідністю. Формувати розуміння, що всі люди різні, але всі рівні. Повторити формулу на знаходження об'єма паралелепіпеда.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага, Аналітичне та критичне мислення, Емпатія, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність
Очікувані результати:

Розуміє поняття "люди/особи з інвалідністю"

Висловлює думку про те, що до всіх громадян треба ставитися однаково та неупереджено, відповідно до закону.

Може правильно описати емоції, почуття та потреби інших людей.

Поважає іншу людину як рівну собі.

Використовує власні руки, щоб проілюструвати те, що хоче сказати.

Може зробити висновки, базуючись на аналізі інформації.

Навчальні результати з програми навчання:

 розв’язує вправи, що передбачають обчислення значень об’єму прямокутного паралелепіпеда

застосовує формулу  на знаходження об'єма паралелепіпеда

Тривалість вправи: 30 хв
Інструкція для проведення вправ:

1 етап.

  1. Учні отримують частину тексту Конвенції про права осіб з інвалідністю: преамбула е, r, стаття 1 (додаток 1) та інформацію про пільги для дітей з інвалідністю в Україні (додаток). Працюючи над текстом, учні роблять в ньому помітки:
  • знак «+» – інформація, яка є відомою;
  • знак «!» – інформацію, яка є новою;
  • знаком «v» – інформацію, яку потрібно пояснити детальніше.
  1. Учитель разом з учнями обговорюють прочитаний текст, відповідно до поміток.
  2. 2 етап

Учні (за бажанням) малюють на дошці паралелепіпед :

  • із зав'язаними очима;
  • тримаючи олівець в зубах;
  • жестами пояснити, якими розмірами будувати паралелепіпед.

Обговорення

  • Що відчували під час виконання вправи?
  • На скільки важко було виконувати побудови? Чому?
  • Що найбільше здивувало під час вправи?
  • Як дана вправа пов’язана з прочитаним текстом та Конвенцією про права осіб з інвалідністю?

3 етап 

Учні об’єднуються у 6 груп. Кожна група отримує  задачу з життєвою ситуацією.  Дві групи розв’язують однакову задачу. Після розв’язання,  порівнюють результати.

Задача 1.

Для кращого пересування сина на інвалідному візку, батьки Петрика пішли до магазина придбати матеріал. Скільки дощок довжиною 4м50 см і шириною 125 см потрібно для настилання підлоги, довжина якої 4м 50с м, а ширина – 3м 5см?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Задача 2.

Чи можна плавати у басейні дітям з обмеженими можливостями в басейні, розмірами 5м, 6м і 2м, якщо в нього налили 6000л води? Розглянути всі можливі випадки та поясніть їх.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Задача 3.

Міська влада вирішила відремонтувати участок дороги, для зручності людей, які пересуваються на візочках. Потрібно підсипати гравій на ділянці дороги довжиною 1 км та шириною 4 м, щоб рівень дороги піднявся на 26 см. По скільки рейсів з гравієм повинен здійснити кожен з п’яти самоскидів КаМАЗ – 5511, якщо кузов самоскида вміщує 8 м3 гравію ? Потрібно підсипати гравій на ділянці сільської дороги довжиною 1 км та шириною 4 м, щоб рівень дороги піднявся на 25 см. По скільки рейсів з гравієм повинен здійснити кожен з п’яти самоскидів КаМАЗ – 5511, якщо кузов самоскида вміщує 7,5 м3 гравію ?

Обговорення:

  • Хто на вашу думку повинен допомогати людям з інвалідністю?
  • Як кожен з нас може допомогти   людям  з інвалідністю?
  • Що потрібно зробити, щоб не порушувались права людей з особливими потребами?
Підсумок за результатами проведення вправи:

Підвести до розуміння того, що всі люди різні, але рівні, вони мають однакові права незалежно від біологічних характеристик. 

Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Використані джерела:

1. Посібник  з навчання дітей правам людини «Компасіто» с.195 ,

2. Посібник «Компас» с. 465,

3. Конвенція  про права осіб з інвалідністю(преамбула е, r), стаття1

4. Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (витримки з документа)

Ключові слова: Відчуття, права, люди з інваліністю, пільги, Конвенція, емпатія.

Вправа спрямована на розуміння людей з інвалідністю, їхніх прав та можливостей. Учні працюють з текстами Конвенції про права осіб з інвалідністю та Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та ознайомлюються з визначенням "люди з інвалідністю" та пільгами для дітей з інвалідністю. Через виконання завдань розуміють, що відчувають такі люди і чому для них визначені окремі пільги.

 

logo 2 en

© 2023 Центр освітніх ініціатив