Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Відповідальність. Учні обговорюють основи відповідальності

П.І.Б. автора: Боярчук Ольга
E-mail автора: boyar4uk@ukr.net
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КНЗКОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів"
Предмет: зарубіжна література
Тема уроку/години спілкування: У пошуках себе і високого польоту. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Проблема відповідальності у творі.
Клас: 8
Мета вправи/заняття: Сформувати розуміння взаємозв’язку між обов’язками та відповідальністю; підвищити обізнаність учнів стосовно відповідальності у професійній діяльності.
Форма/метод роботи: фронтальна робота, групова робота, робота у парах
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Громадянська свідомість, Впевненість у собі, Знання самого себе та критична самооцінка, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

розмірковує про відповідальність як термін, що пов’язаний з людьми, об’єктами та завданнями;

усвідомлює зв’язок між обов’язками та відповідальністю;

розуміє особисту відповідальність перед людьми.

Навчальні результати з програми навчання:

висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища;

розуміє особисту відповідальність перед людьми.

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

Учитель демонструє схему з заголовком «Беремо відповідальність за...».

Навколо схеми вчитель кладе різні фото з журналів: тварина, група людей, одна особа, дитина, озеро/річка, їжа, меблі, серце, сміття...

2. Учні залучаються до обговорення проблеми, суть якої відображено у схемі:

• що означає взяти відповідальність за когось?

• подумайте, що є складним у цьому? Що вам у цьому подобається? Після короткої дискусії учні отримують завдання подумати про різні професії, пов’язані з відповідальністю (за іншого/інших, за речі тощо). Список професій записується на дошці.

3. Учні об’єднуються в пари (трійки) вибирають професію зі списку та готують (прописують на фліпчартному папері) коротке повідомлення про людину, яка працює в обраній сфері, за такими запитаннями:

• Яку роботу здійснює ця людина?

• За кого або за що ця людина відповідальна?

• Які наслідки для держави, сім’ї, школи, громади будуть, якщо цій людині бракує відповідальності?

• У чому може виявитися складність для цієї людини?

4. Презентація напрацювань (група обирає одного спікера, який повідомляє напрацьовану інформацію).

Підсумок за результатами проведення вправи:

Орієнтація на усвідомлення того, що відповідальність – одна з найголовніших цінностей у житті; від буденного життя до вибору професії важливим є розуміння рівня обов’язків та відповідальності. Проведення паралелі з твором, автору якого важливіше всього було знайти способи захистити кращі якості в людині – природність, справедливість, відповідальність за свої вчинки.

Використані джерела:

Голлоб Р., Вайдингер В. «Зростаємо в демократії»: плани уроків для початкового рівня з питань демократичного громадянства та прав людини», с. 79.

Ключові слова: зарубіжна, література, Антуан, де Сент-Екзюпері, маленький, принц, відповідальність, громадянська, свідомість, впевненість

Учитель обговорює за що і за кого почував себе відповідальним маленький принц, у чому проявлялася його відповідальність.

Учні складають схему "ЬБеремо відповідальність за..."

logo 2 en

© 2023 Центр освітніх ініціатив