учні працюють в групах, обираючи партнерів для спільного перебування у Всесвітньому літньому таборі.мета вправи: розвивати повагу до особистості, рівність і свободу від дискримінації.
«Всесвітній літній табір»
- П.І.Б. автора: Світлана Королюк
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
- Предмет: фізкультура
- Тема уроку/години спілкування: Волейбол. Взаємодія гравців.
- Клас: 7
- Мета вправи/заняття: Розвивати повагу до особистості, рівність і свободу від дискримінації.
- Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності культурного різноманіття, Визнання цінності демократії, Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Прийняття невизначеності та неоднозначності, Емпатія
- Очікувані результати:
їрозуміє значення взаємодії гравців для досягнення успіху команди;
• цінує рівність;
• поважає думку інших, бере на себе відповідальність за ухвалене рішення;
• усвідомлює значення власного вибору
- Навчальні результати з програми навчання:
бере участь у навчальній грі волейбол.
Взаємодія гравців передньої та задньої ліній.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Вчитель пояснює, що діти потрапили у Всесвітній літній табір і мають можливість обрати собі трьох дітей, зякими будуть жити в одному наметі (діти самостійно виписують зі списку).Учасники об’єднуються у групи по чотири особи. Їм потрібно розмістити дітей у чотири намети по чотири особи (у т. ч. тих, кого вони виписали зі списку), прийнявши групове рішення. Вчитель стежить, аби виконанням вправи не підсилити стереотипи у дітей. Також варто адаптувати запропонований список дітей, щоб не було жодної схожості дітей зі списку з дітьми, які грають у цю гру.
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення:
На що ви спиралися, обираючи сусідів по намету? Які емоції вас переповнюють, коли вас обирають? А коли не обирають?Наскільки легко робити вибір?Як ухвалювали спільне рішення?Що є важливим для взаємодії в команді?
Підсумок. В командній взаємодії гравці підтримують рівність і свободу від дискримінації.Наступного разу, коли дітям треба буде вибирати партнерів чи команди, вчитель нагадує їм про цю гру.
- Використані джерела:
Компасито. Пособие по обучению детей правам человека, с. 76–79.
- Ключові слова: команда, командна взаємодія, рівність і свобода від дискримінації, толерантність,