Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Виборча кампанія»

П.І.Б. автора: Герасим Наталя
E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
Предмет: фізика
Тема уроку/години спілкування: Теплові явища (Теплові двигуни)
Клас: 8
Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння прав людини; розвивати навички демократичного обговорення дискусійних питань.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Громадянська свідомість, Впевненість у собі, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Мовні, комунікативні вміння та багатомовність, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

Учень/учениця вміє висловлювати та аргументувати власну думку;

розуміє, що активна участь та відповідальність є складовою забезпечення прав людини;

 усвідомлює важливість відповідального ставлення до збереження довкілля, до результатів власної діяльності.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця  знає види теплових машин;

пояснює принцип дії теплових двигунів;

визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля;

усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій.

 

 усвідомлює важливість відповідального ставлення до збереження довкілля, до результатів власної діяльності.

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. На етапі підготовки до заняття: зробіть два знаки «погоджуюсь» і «не погоджуюсь» і наклейте їх на початку і в кінці довгої стіни; переконайтеся, що є достатньо місця, щоб всі учасники вишикувалися вздовж стіни по прямій лінії;  поставте посеред кімнати два крісла на відстані 50 см таким чином, щоб навколо них можна було рухатися.

2. Покажіть два знаки на обох краях стіни і поясніть,що ви зачитаєте твердження, з яким вони можуть погодитися більшою або меншою мірою. Прочитайте вголос твердження: «Людство повинно відмовитись від використання теплових двигунів».

3. Скажіть, щоб учасники стали вздовж стіни між двома знаками відповідно до того «наскільки»вони погоджуються або не погоджуються з цим твердженням: якщо вони повністю погоджуються або не погоджуються, то вони повинні стояти з відповідного кінця; в іншому випадку вони повинні стояти десь між двома точками.

4. Коли учні стануть вздовж лінії, запросіть двох із них, котрі стоять по двох краях, сісти на два крісла посередині кімнати. Всі інші повинні зібратися навколо крісел, ставши за особою, з чиєю думкою вони погоджуються «найбільше»; або займуть місце в центрі, якщо вони не визначилися.

5. Виділіть обом особам, котрі сидять на кріслах,одну хвилину для викладення свого обґрунтування згоди або незгоди з твердженням. Ніхто не повинен перебивати або допомагати їм. Всі повинні слухати мовчки.

6. Після завершення однієї хвилини попросіть ін-ших учнів з групи перейти і стати за одним чи іншим промовцем (вони не можуть залишатися такими, що не визначилися). Отже, виходить одна група – «за» твердження, що обговорюється, і одна група – «проти». Надайте двом групам,окремо одна від одної, можливість підготувати аргументи на підтримку своєї позиції і вибрати іншого промовця для презентації цих аргументів.

7. Запросіть двох нових промовців зайняти місця у кріслах, а їхніх «прихильників» – стали навколо.

8. Надайте кожному промовцеві по три хвилини для презентації аргументів, після цього прихильники з одного чи другого боку можуть перейти в протилежну сторону, якщо аргументи іншої сторони є більш переконливими.

Обговорення

- Чи хтось змінив свою думку в ході дискусії? Якщо так, то які саме аргументи вас переконали?

- Чи хтось вважає, що на них вплинули інші речі, ніж аргументи, які були висловлені, наприклад, тиск з боку оточення, емоції або відчуття ворожості?

- Якщо ви не змінили свою думку в ході обговорення, чи можете ви уявити існування яких-небудь свідчень,котрі б могли переконати вас її змінити?

- Яке було відчуття, коли під час дискусії вас представляла інша особа, і навпаки, яким було відчуття промовця, який повинен відображати думку своїх прихильників?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до висновку про необхідність демократичного обговорення дискусійних питань, активної громадянської позиції у вирішенні проблем суспільства, відповідальності.

Використані джерела:

Європейська соціальна хартія.

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 98–100, 494–502, 520–523.

Визначаючи переваги і недоліки впливу теплових двигунів на довкілля, учні розвивають навички обговорення дискусійних питань, поглиблюють розуміння прав людини. 

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив