Робота з твердженнями, обрання позиції і її аргументування.
«Висловлювання
- П.І.Б. автора: Мелещенко Тетяна
- E-mail автора: tetmel@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: НПУ імені М. П. Драгоманова
- Предмет: географія
- Тема уроку/години спілкування: Кількісь розміщення і густота населення України, його вікова і статева структура
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: Пояснити необхідність соціальної справедливості та ґендерної рівності, формувати толерантне ставлення до людей незалежно від статі, віку чи соціальної належності.
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, фронтальна робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Повага до людської гідності та прав людини
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності культурного різноманіття, Повага, Аналітичне та критичне мислення
- Очікувані результати:
• розуміє поняття соціальної справедливості; • усвідомлює необхідність ґендерної рівності, гармонії і солідарності у суспільстві.
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. У кутках класу розміщено твердження: в одному «ТАК», у другому «НІ». Учням читається твердження, вони погоджуються чи не погоджуються з твердженням і займають позицію «ТАК», «НІ» або «НЕ ЗНАЮ».
2. Далі учні коментують свій вибір і наводять аргументи на його підтримку, також учні можуть змінити свою позицію.
Твердження:
• Скорочення кількості населення України може призвести до зникнення української нації.
• Ситуацію зі скороченням населення України можуть поліпшити економічні та соціальні заходи.
• Населення України, що виїхало до інших країн, має обов’язково повертатися.
• В Україні середня тривалість життя жінок порівняно з чоловіками є вищою, тому треба змінити пенсійний вік: жінкам підвищити, а чоловікам зменшити.
• В Україні є велика кількість людей похилого віку, тому було б добре обмежити їх у фінансових ресурсах до мінімуму.
• Усі люди незалежно від віку, статі, етнічної чи національної належності є рівними.
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до розуміння того, що всі люди незалежно від віку, статі, етнічної, національної чи соціальної належності є рівними і мають однакові права. Повага і толерантне ставлення до людини є основою мирного співжиття.
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 63.
- Ключові слова: соціальна справедливість, гендерна рівність, солідарність, толерантість, повага