Учні працюють з текстами Загальної Декларації прав людини і Декларації прав людини і громадянина, порівнюють їх та приходять до висновку про цінність історичного досвіду різних народів для формування концепції прав людини та універсальність прав людини
«Як ви думаєте?»
- П.І.Б. автора: Герасим Наталя
- E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
- Предмет: історія
- Тема уроку/години спілкування: Європа наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст. (Французька революція кінця XVIII ст.)
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння прав людини
- Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності культурного різноманіття
- Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
- Очікувані результати:
Учень/учениця розуміє роль правових документів у розвитку концепції прав людини;
усвідомлює універсальність прав людини.
- Навчальні результати з програми навчання:
Учень/учениця знає зміст головних положень Декларації прав людини і громадянина;
розуміє роль правових документів у розвитку концепції прав людини;
усвідомлює універсальність прав людини.
- Тривалість вправи: 20 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
1. Об’єднайте учнів в групи по 4–5 осіб, роздайте кожній групі набори карток з положеннями Декларації прав людини і громадянина та аркуш ватману, на якому зображено три колонки: «У деяких випадках», «У більшості випадків», «Завжди».
2. Попросіть учнів прочитати, що написано на картках, й покласти кожну в ту колонку на аркуші, де,на їхній погляд, вона повинна міститися.
3. Обговоріть в колі результати роботи груп.
4. Надайте учням тексти Загальної Декларації прав людини і запропонуйте визначити спільні положення із Декларацією прав людини і громадянина.
Обговорення
- Яке значення, на вашу думку, має закріплення в законодавстві понять про гідність та повагу, що формувались в цивілізаціях всього світу протягом віків?
- Що свідчить про універсальність прав людини?
- У чому цінність прав, закріплених у Загальній декларації прав людини, для вас?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Підведення до висновку про цінність історичного досвіду різних народів для формування концепції прав людини та універсальність прав людини.
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 386–387, 601–602.
Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини«Закладинки», с. 200.
Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція. Методичний посібникдля виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми. 7 кл. –К.: ФОП Буря О. Д., 2014, с. 153–165.