Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Як ви думаєте?»

П.І.Б. автора: Герасим Наталя
E-mail автора: gerasim-m@meta.ua
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Чернівецька СШ ОРТ № 41
Предмет: історія
Тема уроку/години спілкування: Європа наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст. (Французька революція кінця XVIII ст.)
Клас: 9
Мета вправи/заняття: Поглибити розуміння прав людини
Форма/метод роботи: групова робота, дослідницькі методи навчання
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності культурного різноманіття
Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Аналітичне та критичне мислення, Вміння слухати та спостерігати, Уміння співпрацювати, Знання та критичне розуміння світу
Очікувані результати:

Учень/учениця розуміє роль правових документів у розвитку концепції прав людини;

усвідомлює універсальність прав людини.

Навчальні результати з програми навчання:

Учень/учениця знає зміст головних положень Декларації прав людини і громадянина;

розуміє роль правових документів у розвитку концепції прав людини;

усвідомлює універсальність прав людини.

Тривалість вправи: 20 хв.
Інструкція для проведення вправ:

1. Об’єднайте учнів в групи по 4–5 осіб, роздайте кожній групі набори карток з положеннями Декларації прав людини і громадянина та аркуш ватману, на якому зображено три колонки: «У деяких випадках», «У більшості випадків», «Завжди».

2. Попросіть учнів прочитати, що написано на картках, й покласти кожну в ту колонку на аркуші, де,на їхній погляд, вона повинна міститися.

3. Обговоріть в колі результати роботи груп.

4. Надайте учням тексти Загальної Декларації прав людини і запропонуйте визначити спільні положення із Декларацією прав людини і громадянина.

Обговорення

- Яке значення, на вашу думку, має закріплення в законодавстві понять про гідність та повагу, що формувались в цивілізаціях всього світу протягом віків?

- Що свідчить про універсальність прав людини?

- У чому цінність прав, закріплених у Загальній декларації прав людини, для вас?

Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до висновку про цінність історичного досвіду різних народів для формування концепції прав людини та універсальність прав людини.

Використані джерела:

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 386–387, 601–602.

Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини«Закладинки», с. 200.

Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція. Методичний посібникдля виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми. 7 кл. –К.: ФОП Буря О. Д., 2014, с. 153–165.

Учні працюють з текстами Загальної Декларації прав людини і   Декларації прав людини і громадянина, порівнюють їх та приходять до висновку про цінність історичного досвіду різних народів для формування концепції прав людини та універсальність прав людини

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив