with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

«Змійка»

П.І.Б. автора: Бардін Андрій Олександрович
П.І.Б. інших авторів: Королюк Світлана
E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області »
Предмет: фізкультура
Тема уроку/години спілкування: «Волейбол». Взаємодія гравців.
Клас: 7
Мета вправи/заняття: розвивати повагу до особистості, рівності і свободу від дискримінації, колективну взаємодію, вміння працювати в команді
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності: Відкритість до інших культур, переконань і світогляду інших людей, Повага, Уміння співпрацювати
Очікувані результати:

     -   розуміє значення взаємодії гравців для досягнення успіху команди;

  • цінує рівність;
  • поважає думку інших;
  • усвідомлює значення власного вибору;
  • бере на себе відповідальність;
  • вміє співпрацювати в команді.
Навчальні результати з програми навчання:

застосовує взаємодію гравців; бере участь у навчальній грі

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:
  1. Учні обирають  двох, або більше капітанів. 
  2. Капітани по черзі набирають до своєї команди 6 учасників змагань, при цьому вже обрані учні мають право пропонувати капітану, кого вони бажали б бачити у команді. 
  3. Команди стають у шеренги на відстані 2,5–3 метра одна від одної. 
  4. Капітани тримають м’яч перед собою, команди тримають руки вгорі.
  5. Учитель повідомляє завдання командам: учні повинні передавати м’яч над головою назад, останній учень, отримавши м’яч біжить до початку колони і передає м’яч назад. Капітан, ставши першим і отримавши м’яч, піднімає його над головою, вказуючи цим, що естафету команда завершила.
  6. Змагання починаються за сигналом учителя.
Підсумок за результатами проведення вправи:

Обговорення: 

- - На що ви спиралися, обираючи членів своєї команди? 

- Які емоції вас переповнюють, коли вас обирають? А коли не обирають? 

- Наскільки легко робити вибір? 

- Що є важливим для взаємодії в команді? 

- Що ви відчували, виконуючи завдання?

- Якою є роль кожного учасника для роботи в команді? Що від нього залежить?

Підсумок.

     Кожен гравець в команді відіграє однаково важливу роль; учасники взаємозалежні між собою; команда виграє від згуртованих дій учасників. В командній взаємодії гравці підтримують рівність і свободу від дискримінації.

Використані джерела:
  1. Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 клас.  Посібник для вчителя / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Київ, 2017. – 136 с., с. 118-124.
  1. Компасито. Пособие по обучению детей правам человека, с. 100–105.
  1. Викладання фізичної культури у 2018/2019 навчальному році. Інтернет-ресурс: 

      https://base.kristti.com.ua/?p=7240

Ключові слова: відповідальність, командна взаємодія, повага, рівність

 Застосування вправи допоможе розвивати в учнів усвідомлення значення взаємодії гравців для досягнення успіху команди; поціновування рівності, поваги до кожного.

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив