Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Змініть свої окуляри

П.І.Б. автора: Микитюк Людмила Володимиріна
П.І.Б. інших авторів: Смелянська Олександра Володимирівна
E-mail автора: zosh17-nizhyn@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Ніжинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17
Предмет: фізика
Тема уроку/години спілкування: Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція.
Клас: 9
Мета вправи/заняття: Розвивати здатність сприймати і розуміти емоції, почуття та потреби людей з вадами зору.
Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Емпатія
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага, Громадянська свідомість
Очікувані результати:

Може правильно описати емоції, почуття та потреби інших людей.

Розмовляючи з кимось, намагається зрозуміти, що відчуває ця людина.

Здатен/-на поставити себе на місце тих, що відчувають незручності.

Виявляє шанобливе ставлення до інших людей, що відрізняються від нього/неї.

Бере зобов’язання та несе відповідальність, що притаманні активному громадянству, на місцевому, національному чи глобальному рівнях.

Навчальні результати з програми навчання:

усвідомлює значення зору в житті людини, толерантне поводження і допомога людям з вадами зору

Тривалість вправи: 10 хв.
Інструкція для проведення вправ:
  1. Учні отримують різноманітні окуляри (наприклад, сонцезахисні, для корекції зору) та об’єднуються в групи по 5-6 осіб.
  2. Учитель пропонує учням одягнути окуляри і виконати деякі завдання:

1-ша група - прочитати текст про те, які бувають вади зору;

2- га груп – написати в зошиті «Що таке людське око»

3-тя група – знайти в інтернеті будову ока

4- та група – зробити декілька фотознімків у процесі роботи в класі

5- та група – пройтися сходами або почитати літери різних розмірів

  1. Запропонуйте учням зав’язати очі тканиною та продовжити роботу в групах із попередніми завданнями.

Обговорення:

  1. Які виникали відчуття під час роботи в окулярах та зав’язаними очима. Чому саме були такі відчуття?
  2. Які завдання було зробити найважче в окулярах. Чому?
  3. Що відбувалося, коли зав’язали очі?
  4. Чи важко було бути на місці людини з вадами зору? Чому
  5. Чи змусило вас завдання якоюсь мірою відчути те, що відчуває людини з вадами зору. Якщо так, то що саме відчути?
  6. Як пристосоване наша школа, наше місто/селище/село до потреб людей з вадами зору?
  7. Що, на вашу думку, ви можете зробити, щоб покращити життя людей з вадами зору?
Використані джерела:

КОМПАС. Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді. Вправа "Зніміть свої окуляри" - Режим доступу: https://www.coe.int/uk/web/compass/change-your-glasses

Ключові слова: вади зору, емпатія, окуляри, зір, око.
Коментарі:

Якщо в класі є діти з вадами зору, їм можна запропонувати виконати роль спостерігачів. Завдання: спостерігати за діями, словами, емоціями учнів, які виконують завдання в окулярах та зав'язаними очима. Під час обговорення запитати що вони спостерігали? На що звернули увагу? Що найбільше здивувало?

 

Під час виконання вправи учні спробують побути на місці людини з вадами зору та відчути їхні емоції, відчуття та потреби у процесі виконнаня певних завдань. Учні розмірковуватимуть над власною відповідальністю та відпвідальністю громади щодо покращення життя людей з вадами зору.

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив