with the support of the Erasmus+ Programme of the European Union

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Зрозуміти мову ненависті

П.І.Б. автора: Колодяжна Олена
П.І.Б. інших авторів: Хихля Катерина
E-mail автора: elenmedlic@gmail.com
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Мереф’янський медичний ліцей
Предмет: українська мова
Тема уроку/години спілкування: Практична риторика. Підготовка до написання повідомлення на тему «Жорстокі слова»
Клас: 9
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності демократії
Очікувані результати:

Ставиться до всіх людей з повагою, незалежно від їхнього культурного походження. Виявляє повагу до релігійних відмінностей. Поважає іншу людину як рівну собі.

Навчальні результати з програми навчання:

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент

Учень/учениця:

розуміє суть понять «лексичне значення слів», «слово і контекст»

Тривалість вправи: 45 хв.
Інструкція для проведення вправ:
  1. Запитайте учасників, що вони розуміють під терміном «мова ненависті онлайн». Уточніть, чи стикалися вони з проявами мови ненависті в Інтернеті, безпосередньо на адресу окремих особистостей або представників певних груп (напр., афроамериканців, мусульман, євреїв, ромів тощо). Які почуття викликали у них подібні висловлювання? Як, на їхню думку, відчували себе її жертви?
  2. Поясніть, що термін «мова ненависті» охоплює різні сфери життя і діяльності суспільства: - По-перше, він ширше ніж загальне поняття «мови», і застосовується і до інших форм комунікації, таких як відео, зображення, музика та ін. -  По-друге, цей термін може використовуватися для опису образ і навіть погроз у їхній радикальній формі, так само, як і «м’яких» образливих висловів.
  3. Поясніть учасникам, що вони будуть аналізувати реальні приклади мови ненависті в Інтернеті з особливим акцентом на вплив останнього на жертви і суспільство в цілому.
  4. Об’єднайте учасників у групи і дайте кожній приклад мови ненависті й питання для обговорення  (додаткові матеріали).
  5.  Попросіть їх обговорити приклад і дайте 10 хв. на виконання завдання.
  6. Розгляньте кожен приклад, спостерігаючи за реакцією груп. Запишіть відповіді на питання на фліпчарті. Ідентичні відповіді позначте підкресленням першого прикладу, або позначте його цифрою, що вказує на те, що більше, ніж одна група, запропонувала цю відповідь.

Питання до учнів:

В нашому житті трапляються подібні випадки?

Що спільного у всіх груп, які стають жертвами мови ненависті? •

Що спільного ви спостерігаєте у наслідках? •

Які наслідки можливі, якщо мова ненависті активно поширюється в Інтернеті, і не робиться жодних спроб протидії цьому?  (10 хв.)•

  1. Акцентуєте увагу на факті, що існує світова протидія, звертаючись до матеріалів сайту на Інтернет-платформі Кампанії. (www.nohatespeechmovement.org) у розділі «Taking Aktion» «National Campaigns». Серед країн-учасників показуєте Україну, за бажанням можна перейти на сторінку Фейсбук та ознайомитися з Рухом проти ненависті ( 10 хв.)

 

 Питання для обговорення* (рефлексія) (5 хв.)

Які ваші враження від нашої роботи?

Як ви поставилися до досліджуваних прикладів? •

Які найбільш поширені «наслідки» мови ненависті були згадані групами? •

Підсумок за результатами проведення вправи:

Запропонуйте учням приєднатися до Руху проти мови ненависті, щоб показати свою незгоду з мовою ненависті в Інтернеті, і залишити повідомлення на сторінці Кампанії, поділившись думками про негативні наслідки і необхідність протистояти в знак солідарності з жертвами проявів ненависті.

Використані джерела:

Посібник з протидії мові ненависті онлайн через освіту з прав людини «Закладинки»

Ключові слова: мова ненависті, права людини, расизм/недискримінація.
Коментарі:
  1. Варто провести урок після попереднього опрацювання теми «Мова ненависті» на інших уроках.
  2. Приклади можуть бути підготовлені учнями самостійно, з учителем на уроці інформатики, можуть бути заготовлені вчителем тощо.
  3. Хронометраж, запис на фліп-чарті може здійснювати учень.
  4. Можна використати для подібного уроку за програмою 10 класу.

Учасники шукають приклади мови ненависті, обговорюють можливі впливи на людину і суспільство.

Проєкт «Підвищення компетентностей демократичного громадянства через формальну, неформальну та інформальну освіту» реалізовано БО «Центр освітніх ініціатив» (Львів, Україна),  фундацією «Civis Polonus» (Варшава, Польща) та Центр вільного часу (Кошице, Словаччина) за фінансування Програми Еразмус+ Європейського Союзу.


RCM logoCP logologo 2 en

© 2018-2020 Центр освітніх ініціатив