вправа дозволяє учням відчути себе "творцями майбутнього", і у той самй час усвідомити, що від того, як використовуються наукові досягнення, залежить майбутнє людства, і роль кожного тут є особливо важливою.
Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.
прогнозування загроз, пов’язаних з науково-технічним прогресом; усвідомлення особистої ролі та відповідальності за майбутнє
розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах; оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів.
Після ознайомлення із особливостями жанру «наукова фантастика», обговоривши проблеми науково-фантастичних творів Айзека Азімова: людина та досягнення науки і техніки, людина і цивілізація, відповідальність учених за наслідки відкриттів, пропонуємо учням:
Крок перший. Обговорення: просимо учнів висловити власні думки стосовно того, як змінилося суспільство протягом певного часу. Демонструємо старі фотокартки: як місцева площа міста Полтави виглядала десять - сто років тому. Використовуємо матеріал про прогнози Айзека Азімова у 1964 році на Всесвітній виставці щодо розвитку технологій у 2014 році.
Крок другий. Учні об’єднуються в групи по 3-4 особи і виконують завдання: зробити ескіз міста майбутнього, яке відображає їхні ідеали і прагнення. Для виконання вправи можна запропонувати орієнтовний перелік запитань:
Крок третій. Презентація. Учні можуть вивісити на стіні свої роботи, створивши виставку “Місто майбутнього”.
Обговорення:
Підсумок.
Майбутнє не є визначеним, це те, що ми робимо та за що маємо нести відповідальність, у тому числі навчитися поводитися з власними знаннями, зберегти планету для наступних поколінь; від того, як використовуються практично наукові досягнення, залежить майбутнє людства.
вправа дозволяє учням відчути себе "творцями майбутнього", і у той самй час усвідомити, що від того, як використовуються наукові досягнення, залежить майбутнє людства, і роль кожного тут є особливо важливою.