Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Фільтр

Наше сьогодення та майбутнє

П.І.Б. автора: Шепетун Антоніна Іванівна
E-mail автора: zosh17-nizhyn@ukr.net
Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Ніжинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17
Предмет: математика
Тема уроку/години спілкування: Відсотки
Клас: 5
Мета вправи/заняття: Сприяти розумінню екологічних проблем на регіональному рівні, формувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища та вміння працювати в команді.
Форма/метод роботи: групова робота
Ключова складова громадянської компетентності: Знання та критичне розуміння світу
Додаткова/і складова/і компетентності: Громадянська свідомість, Відповідальність, Впевненість у собі
Очікувані результати:

Може оцінити вплив суспільства на природне середовище з погляду споживання ресурсів.

Може критично осмислювати ризики, пов’язані зі шкодою для довкілля

Може критично осмислювати необхідність відповідального споживання.

Висловлює переконання, що впорається із запланованою діяльністю.

 Свідчить, що він/вона бере відповідальність за свої вчинки.

Долучається до захисту навколишнього середовища.

Бере зобов’язання та несе відповідальність, що притаманні активному громадянству на місцевому рівні.

Навчальні результати з програми навчання:

Розв'язує сюжетні задачі з реальними даними щодо:

- стану навколишнього середовища;

- знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком.

 

Тривалість вправи: 15 хв.
Інструкція для проведення вправ:

Коментар. До проведення вправи учитель підготовлює матеріали для об'єднання учнів в груп: аркуші паперу для всіх учнів на яких зазначено одне число від 1 до 6. Має бути рівна кількість аркушів паперу з числом 1, з числом 2, з числом 3..., числом 6.

Крок 1. Учням пропонується витягти з коробки аркуш паперу з номером. Відповідно до обраних номерів,об'єднуються у 6 груп. Кожна група отримує задачу:  групи під номерами 1 і 2 отримують задачу №1; 3 і 4  групи отримують задачу №2,  а 5 та 6 -  задачу №3.

Задача №1

На території України щороку утворюється 17 млн. тонн сміття. І лише 5% з них потрапляє на переробку (при тому, що вітчизняні сміттєпереробні заводи завантажені максимум на 15 – 20%). Решта потрапляє на звалища. Яка маса сміття щороку потрапляє на звалища?

Задача №2

В Україні щороку переробляється лише 14000 тонн поліетиленових пляшок і пакетів, що становлять 7% того, що щорічно накопичується на її території. Скільки за рік накопичується політелену на Україні?

Задача №3

Частка батарейок у побутовому смітті становить 0,05% маси, частка токсичних речовин від батарейок у побутовому смітті – 50%. Яка маса токсичних речовин потрапляє в навколишнє середовище з привезених за рік зоо млн.. штук батарейок?

Крок 2. Запропонувати групам, які отримали однакові задачі обговорити та перевірити алгоритм  розв'язку задач та відповіді.

Крок 3. Кожна група обговорює  ідеї про те, що  можуть зробити діти, батьки та громада, щоб покращити ситуацію, яка прописана в задачах (проблема сміття, поліетиленових пляшок і пакетів, токсичних речовин від батарейок).

Крок 4. Групи по черзі оголошують свої ідеї щодо дій 3-ох категорій людей (діти, батьки, громада) та розташовують аркуші з записами на дошку

Обговорення:

  • Які думки виникали після розв'язання задач?
  • Для якої категорії людей (діти, батьки, громада) було найлегше прописувати дії?
  • Які ідеї вам особисто не важко втілити вже сьогодні?                                                                                                                                                                                                         На акрушах паперу із записами "дій  дітей" учні  позначають маркером ідеї, які можуть реалізувати.                         
Підсумок за результатами проведення вправи:

Підведення до розуміння того, що кожна людина є частиною планети і її навіть невеличкі дії впливають на стан навколишнього середовища, тому кожна людина відповідає за збереження ресурсів вже сьогодні задля збереження майбуннього.

Ключові слова: участь, відповідальність,навколишнє середовище, відсотки,

Сприяти цікавості та переконанню, що майбутнє знаходиться в руках кожної людини, і що воникожна людина робить щодо цих питань. Підвести до розуміння того, що активна громадянська позиція сприяє збереженню екосистеми, успішні результати залежать від співпраці та відповідальності кожного.

logo 2 en

© 2024 Центр освітніх ініціатив