вправа спрямована на розвиток групової взаємодії, співпраці кожного з кожним; усвідомлення того, що всі люди мають право на повагу та залучення, самореалізацію.
«Спорт для всіх»
- П.І.Б. автора: Королюк Світлана
- E-mail автора: koroliuk77@gmail.com
- Застосування вправи: На уроці, Поза уроком, Поза школою
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
- Предмет: фізкультура
- Тема уроку/години спілкування: Олімпійські ігри. Параолімпійські ігри.
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: Розвивати групову взаємодію, сприяти повазі та залученню кожного.
- Форма/метод роботи: групова робота, ігрові методи навчання
- Ключова складова громадянської компетентності: Відповідальність
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності культурного різноманіття, Визнання цінності демократії, Повага, Громадянська свідомість, Відповідальність, Емпатія, Уміння співпрацювати
- Очікувані результати:
знає, що всі люди різні,але рівні;
• поважає думку інших,
• усвідомлює значення занять фізичною культурою та спортом для кожного.
- Навчальні результати з програми навчання:
застосовує взаємодію гравців передньої та задньої ліній під час атакувальних та захисних дій;
бере участь у навчальній грі волейбол
- Тривалість вправи: 15 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
Проблемне питання: «Ви колись намагалися грати у баскетбол у візку?»
Вчитель повідомляє, що 25 травня щороку відбувається Всесвітній день змагань. Завдання для учасників полягатиме у винайденні нової гри в традиціях спорту для всіх. Учні об’єднуються у малі групи. Кожна група обирає рольову картку і обирає двох осіб для виконання ролей осіб з інвалідністю у їхній команді. Вчитель пояснює, що кожна група має придумати і продемонструвати гру, в якій кожен бере участь. Кожен учасник у групі бере участь у плануванні й ухваленні рішень, а також демонстрації гри. Важливо, щоб у гру було залучено всіх дітей! Групи по черзі демонструють обрані ігри. В цей час інші команди аплодисментами показують, наскільки ця гра доступна для всіх.
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Обговорення:
• Наскільки ви задоволені тим, як вирішили завдання?
• Як ухвалювали рішення: чи всі брали участь в обговоренні?
• Учні, які грали роль осіб з інвалідністю, чи важко було грати вашу роль?
• Що потрібно було зробити, щоб це був спорт для всіх?
• Яким чином особи з інвалідністю включені у спорт? Наведіть приклади перемог людей з інвалідністю у спорті.
Підсумок:
Всі люди мають правона повагу та залучення, самореалізацію.Наголосити на тому, як діти співпрацювали під час створення гри.
- Використані джерела:
Посібник з освіти в галузі прав людини за участіПосібник з освіти в галузі прав людини за участімолоді «Компас», с. 280–284. (http://www.coe.int/uk/web/compass/sports-for-all)
- Ключові слова: толерантність, повага, всі різні, всі рівні, ухвалення рішень, доступність для всіх