Вправа орієнтована на усвідомлення учнями важливості участі у процесі визначення голови класу/ школи, його характеристик та позицій.
Супергерой
- П.І.Б. автора: Микитюк Людмила
- E-mail автора: lmikityk@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний навчальний заклад “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”
- Предмет: українська мова
- Тема уроку/години спілкування: Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні
- Клас: 6
- Мета вправи/заняття: Сприяти участі школярів в обговоренні основних характеристик та позицій голови класу/школи.
- Форма/метод роботи: групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Визнання цінності демократії
- Очікувані результати:
розуміє поняття делегування влади;
усвідомлює поняття відповідальності та уповноваження через обговорення позицій голови класу/школи
висловлює думку про те, що коли представник влади здійснює свої владні повноваження, то він/вона не має зловживати владою та виходити за рамки своїх правових
повноважень;
розуміє поняття "делегування влади;
усвідомлює поняття відповідальності та уповноваження через обговорення позицій голови класу/школи.
- Навчальні результати з програми навчання:
розуміє роль прикметників у досягненні точності й виразності мовлення;
утворює якісні, відносні й присвійні прикметники.
- Тривалість вправи: 15-20 хв
- Інструкція для проведення вправ:
1. Учні об’єднуються у групи по 4-5 осіб.
2. Школярі отримують стікери та прописують на них характеристики та відповідальності, якими повинен володіти голова класу/школи, учні використовують при цьому якісні та відносні прикметники.
3. Кожна група зачитує та прикріплює напрацьовані характеристики на малюнок «супергероя» (роздатковий матеріал "Супергерой"), розміщений на дошці.
Питання для обговорення
• Які прикметники ви дібрали, до яких груп за значенням вони відносяться?
• Що виражають якісні прикметники?
• Чи повинен голова класу/школи бути супергероєм? Якщо так, то чому?
• У яких ситуаціях голова класу/школи повинен бути як усі?
Додаткове запитання:
• У яких ситуаціях, на вашу думку, голова класу/ школи повинен бути замінений іншою кандидатурою? Як?
- Підсумок за результатами проведення вправи:
Орієнтація на усвідомлення учнями важливості участі у процесі визначення голови класу/ школи, його характеристик та позицій; почуття відповідальності за певну частину шкільного життя, добробут інших людей і суспільства в цілому.
- Використані джерела:
Голлоб Р., Вайдингер В. «Зростаємо в демократії»: плани уроків для початкового рівня з питань ОДГ/ ОПЛ. Том ІІ («Супергерой?», с. 69, 134).
- Ключові слова: Прикметники, якісні, відносні, присвійні, делегування, влада, відповідальність, голова, клас,
- Коментарі:
Після обговорення вчитель може запропонувати написати на аркуші паперу свої імена тим, хто зацікавлений зайняти згадану посаду.