Під час виконання вправи учні спробують побути на місці людини з вадами зору та відчути їхні емоції, відчуття та потреби у процесі виконнаня певних завдань. Учні розмірковуватимуть над власною відповідальністю та відпвідальністю громади щодо покращення життя людей з вадами зору.
Змініть свої окуляри
- П.І.Б. автора: Микитюк Людмила Володимиріна
- П.І.Б. інших авторів: Смелянська Олександра Володимирівна
- E-mail автора: zosh17-nizhyn@ukr.net
- Застосування вправи: На уроці
- Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Ніжинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17
- Предмет: фізика
- Тема уроку/години спілкування: Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція.
- Клас: 9
- Мета вправи/заняття: Розвивати здатність сприймати і розуміти емоції, почуття та потреби людей з вадами зору.
- Форма/метод роботи: індивідуальна робота, групова робота
- Ключова складова громадянської компетентності: Емпатія
- Додаткова/і складова/і компетентності: Повага, Громадянська свідомість
- Очікувані результати:
Може правильно описати емоції, почуття та потреби інших людей.
Розмовляючи з кимось, намагається зрозуміти, що відчуває ця людина.
Здатен/-на поставити себе на місце тих, що відчувають незручності.
Виявляє шанобливе ставлення до інших людей, що відрізняються від нього/неї.
Бере зобов’язання та несе відповідальність, що притаманні активному громадянству, на місцевому, національному чи глобальному рівнях.
- Навчальні результати з програми навчання:
усвідомлює значення зору в житті людини, толерантне поводження і допомога людям з вадами зору
- Тривалість вправи: 10 хв.
- Інструкція для проведення вправ:
- Учні отримують різноманітні окуляри (наприклад, сонцезахисні, для корекції зору) та об’єднуються в групи по 5-6 осіб.
- Учитель пропонує учням одягнути окуляри і виконати деякі завдання:
1-ша група - прочитати текст про те, які бувають вади зору;
2- га груп – написати в зошиті «Що таке людське око»
3-тя група – знайти в інтернеті будову ока
4- та група – зробити декілька фотознімків у процесі роботи в класі
5- та група – пройтися сходами або почитати літери різних розмірів
- Запропонуйте учням зав’язати очі тканиною та продовжити роботу в групах із попередніми завданнями.
Обговорення:
- Які виникали відчуття під час роботи в окулярах та зав’язаними очима. Чому саме були такі відчуття?
- Які завдання було зробити найважче в окулярах. Чому?
- Що відбувалося, коли зав’язали очі?
- Чи важко було бути на місці людини з вадами зору? Чому
- Чи змусило вас завдання якоюсь мірою відчути те, що відчуває людини з вадами зору. Якщо так, то що саме відчути?
- Як пристосоване наша школа, наше місто/селище/село до потреб людей з вадами зору?
- Що, на вашу думку, ви можете зробити, щоб покращити життя людей з вадами зору?
- Використані джерела:
КОМПАС. Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді. Вправа "Зніміть свої окуляри" - Режим доступу: https://www.coe.int/uk/web/compass/change-your-glasses
- Ключові слова: вади зору, емпатія, окуляри, зір, око.
- Коментарі:
Якщо в класі є діти з вадами зору, їм можна запропонувати виконати роль спостерігачів. Завдання: спостерігати за діями, словами, емоціями учнів, які виконують завдання в окулярах та зав'язаними очима. Під час обговорення запитати що вони спостерігали? На що звернули увагу? Що найбільше здивувало?